söndag 4 maj 2014

ICA - PROMENAD

SÖNDAG .. ganska så molnigt .. blåsigt .. runt 10-e-sträcket

Tog en sväng till ICA ..


MIN skogsdunge hemma .. men detta är baksidan .. snart framme vid stora gatan ..
tog den som går förbi OK-Q8 och COOP ..

Så in och handla det jag skulle .. på iCA .. så ut igen ..
där skrämde en KAJA slaget på mig .. den skulle nog sätta sig på en skylt ..
just samtidigt som jag gick förbi där


Då hamnade den där ..


Molnen hopade sig över KÖPCENTRET där borta på andra sidan
MOTORVÄGEN .. ICA ligger här till höger .. ser litte av taket ..


En del av skogen ..

EN björk är där vid en av sidostigarna .. en jätteknöl har den ...


TRASKAR på gör jag .. tar lite snabbare att gå denna härliga skogsstig ..

FÅGLARNA kvittrade på ganska så bra i dag ..


EN koltrast var där .. framför mig.. och se jag fick flera kort på den ..


NU är den uppe på en sten en bit från stigen ..


NÄSTAN hemma .. några portar kvar .. där var denna SKATA ..

Går den sista biten .. tar hissen upp .. till plan två .. men från baksidan är det tre plan .. 
Då ska det plockas undan en del .. men det var snart gjort ..
handlade bara två små kassar i dag ..

Jag postade 5 brev .. så det var en av orsakerna till min promenad

Löser en hel del korsord .. ibland sänder jag iväg några .. det + ett annat brev .. blev det i dag ..

SOLEN är lite vilsen idag .. framme ibland .. anrdra stunder skymmer molnen .. blåser också ..

TITTADE inte på HUMORGALAN härom kvällen .. lika bra det .. för det är en del larvigt bakom ryggen på mig nu .. tänkte kolla lite .. men så konstigt det är .. SKA DET KALLAS UNDERHÅLLNING .. INTE min grej .. en del av det .. MEN det kanske kan komma in lite pengar till dom som behöver.. .. MEN hur många SVENSKAR är det som också behöver hjälp .. IBLAND undrar man .. det gnälls på sjukvården och äldrevården ..

SÅ man blir lite tveksam till dessa insamlingar .. trots allt .. älende i världen ..
JAG är med i POSTKODEN .. det får räcka för min del ..

HA DET SÅ BRA NU ALLA VÄNNER

HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar