lördag 24 maj 2014

Lördag i sol

och jag mår så bra just nu ..

 Men det har varit lite mycket jobb sista dagarna .. och i går blev det en stadstur som var oplanerad när jag vaknade ..
MEn ett besök på banken .. och senare på Postkoden ..


så HADE bankdosan slutat fungera .. batteriet var slut ..

DEN här gången visste jag vad som var fel .. så därför blev det en stadstur ..
SÅ banken .. en tobaksbutik .. Apoteket .. så en sväng till Karin ..


en fika där .. Så in tll Min namne .. bara kort stund av prat ..


Där bruka min namne sola ..

Sedan ner till ÅN .. skulle se om det fanns fågelbebisar ..

jo då jag såg kanadagässens ungar .. före och efter det in en stund till min dotters jobb ..
hon jobbar med utsikt över ån ..

efter det en sväng där .. vid ån MAGNOLIAPARKEN
.. och runt lite till .. ........ ån nedan för magnolian ..

Magnolian börjar blomma över...

Massor av Akleja finns det där ..

Magnolian på nära håll ..

Magnoliaparken ..

DEL av vattenvfallet .. eller vad kalls det ..
det slutar i dammen nedanför.. där magnolian är ..


MÅNGA olika fåglar här.. så lilla sädesärlan nere i hörnet ..









DET var gårdagen det ..
och en del av gårdagens jobb kommer här ..
OCH resten har jag tagit i dag  .. ommöblering blev det ..

BALKONGEN är klar nu .. JÄTTENÖJD ..

SITTHÖRNAN

BLOMHÖRNAN .. bytte lite saker där i dag ..
i lådan med sand.. ser bara ut så .. lite överst .. Plock-SALLAD

Så i hörnan .. dill .. rädisor .. I hinken kanske det ska vara en TOMAT ..

I den oval RINGBLOMMOR ..

15 pelargoner har jag planterat .. förut .. tog skott tidigt ..
Första gången jag lyckats övervintra dessa blommor..
men i GROVKÖKEt är det väldigt svalt på vintern ..
så det funkade bra där.. så glad för det ..


HELA balkongen från blomhörnan .. kunde inte backa mera ...

Och från andra håller .. där tog väggen emot så jag kom inte längre bak ..
NU är jag nöjd efter dagens ommöblering ..

och hyllan som var i grovköket får vara där i sommar ..
sen åker den in igen.. för vinterförvaringen av mina blommor då ..

Man tager vad man haver.. DET fick plats ..
i den bruna i hörnan där är det rädisor och dill .. långsmala rädisor ..

NU återstår bara moder natur .. att hon sköter sig i sommar .. och jag vattnar som jag ska ..

i den lilla bruna krukan är det INGEFÄRA .. testade det när det kom ögon på den .. den har stått i rumsfönstret ett bra tag nu .. och det kommer nya skott .. så nu fick den komam ut när det blev så varmt och fint ..
MEN NU är jag trött


HEJ SVEJS .. för i dag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar