söndag 18 maj 2014

Söndag 18 maj

Den började bra .. vad gäller vädret
NU  .. klockan  är  snart 17 ...  så är det ganska så molnigt .. 19 grader ..

Jag somnade i går kväll som en KLUBBAD säl eller dö gris ..

VI hade varit och gott tre timmar.. vännen Kurt o jag .. med fika på en sommarrestaurang ..
ett 1700-talstorp .. som några killar har fixat till ..

Kände mig genomförkyld..

FY ATTAN . vaknade något piggare i morse .. men nä fy .. inte alls bra ..

Ont i kroppen och halsen .. COLD-ZYME som jag tar .. sprayar i halsen lite då och då ..
ville liksom inte nu göra så att jag blir piggare ..

inte just nu ..

men men .. den kanske inte kan bota alla baciller ..

NÅGRA bilder ska ni få se från i går ..


Började promenaden utmed ån .. Fåglarna kvittrade på ganska så bra .. en fick jag på bild ..


Fåfängan .. så fint där . vi delade på den stora Tårtbiten ..


HÄNGBRON .. Då kom jag med på ett kort ..

det var långt innan kaffet ..


DÄR vid FÅFÄNGAN var det en lite kille som hade roligt .. hopp o skutt ..

HAN såg så go ut ..


Vännen hade gott hem .. han ska till FINNSPÅNG i morgon ..

JAG var tvungen att gå ut och POSTA ett brev till ULLA .. en bit bort i området bor hon ..
där vi brukar ha STUDIECIRKELN ..
Ett protokoll som jag skrivit på .. och hon skulle skriva sitt namn ..
sedan skulle hon sända det vidare ..
Då tog jag kort på tulpaner utanför hos henne .. sedan hos mig ..
OCH vid lekskolan där rönnen snart blommar ..
DÄR gick vi .. snart framme vid hängbron  ..
SMULTRONBLOMMOR  .. HUMLEBLOMSTER  


NU orkar jag inte mer i dag ..

HEJ SVEJS för nu ..

4 kommentarer:

  1. Det var en riktigt trevlig dag du hade. Förutom förkylningen då, det är aldrig roligt.
    Hoppas du känner dig bättre idag, har du tur kan det vara något du varit allergisk för. Det har jag blivit på senare år men det går över när jag kommer ifrån stället.

    Tack för din kommentar. Jo de är söta de små men de växer så fort.

    Ha det så bra det går

    Kram

    SvaraRadera
  2. HEJSAn. kan vara nåt jag reagerade på .. först en timme i skoegen .. så en timme vid serveringen .. nästan mitt i skogen den också .. så en timme hem .. ntäatan .. delvis i skogen .. Så kanske inte så konstigt i så fall .. .. något bättre i dag .. men trött .. men det är ju fibron också . av så lånng promenad .. men så trevligt ..

    SvaraRadera
  3. Du tar så underbara bilder Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK.. DU får läsa dagens.. skrev nog nästan samtidigt som du skrev hit..
      HA DET åter en krm till dig..

      Radera