torsdag 15 maj 2014

Torsdag 15 maj


STADSTUR i går

I går var jag och kollade in vännens lägenhet .. nu är stambytet klart ..

NY fin liten dusch .. men han förlorade städskåpet .. men duschen är bättre .. 
fin kåpa över spisen och nytt kakel blev det ..

alla elledningar är nya .. så det har varit lite jobb där ..

ny fin ytterdörr också .. så postfack i entren ..

DET BLEV en hel del växter på dit och hemvägen ..

NU blommar det över allt i stan ...

Årets första snigen på väg ner mot stan ...

OCH dessa blommor på en bergklack i Stockholmsbacken ..

MEN NAMNET .. totalt borta nu ...

I alla trädgårdar blommar det grannt ..

VID järnvägen är det en fin slänt med många fina blommor ..

Rododendron rosa där ..

UTANFÖR försäkringskassan på Repslagargatan

Syrener på en mur vid samma gatan ..


ID samma gata .. vid en husvägg .. tulpanerna .. en del börjar blomma över ..
men så fina ändå ..

Utanför gamla fängelset .. det snöar blomfrön från träden ..

NU har jag rundat hörnet där .. inne på S:T Annegatan ..

detta är utanför där KARIN bor .. snart framme hos vännen ..
Var inne till Karin en sväng först med några tidningar och en
burk med mina hembakade kakor ..

Så kollade jag hos vännen .. sedan traskade vi samma väg hem till mig igen ..
men först in till ICA där i stan .. nästan så att det kom lite regn ..
lite stänk fick vi på oss .. men det var mest skrämskott ..


NU är det Torsdag .. det börjar gro på balkongen ..
här ska det bli RINGBLOMMOR .. gillar dessa blommor ..


NÄR jag var där på balkongen kom en mås och for förbi ..
sedan landade den på marken .. men flög ganska så snart .

Tripp tripp en stund ...

DET var detta .. ...

HEJ SVEJS ..

1 kommentar:

  1. DET bortappade namnet på blomman vid stenhällen .. är en MANDELBLOMMA .. stenbräcka .. finns massor av olika sorter av den ..

    SvaraRadera