onsdag 7 maj 2014

3 år nu .. och lite camping

ÄLSKADE KATTER ....


I DAG är det 3 år sedan mina älskade katter for till KATTHIMLEN ..
Här viskar dom hemlisar .. vid balkongdörrens nät som fanns där då ..
NU har jag flyttat därifrån .. men dörren den försvann när katterna försvann ..
det är 8 månader sedan jag flyyttade ..
MEN DET VAR DÅ .. det .. NU är nu ..

I GÅR VAR JAG MED MIN NAMNE till campingen .. det är också en svunnen tid ..
på sitt sätt .. jag hälsar på där ibland ..
I går visade jag min namne runt .. hon har husvagn ..
som hon brukar köra till ÖLAND med .. men det kostar att dra den dit ..
så hon ska prova i hemamtrakten ..
då blev det JOGERSÖ .. DÄR bodde jag fyra somrar ..

SEDAN tog det slut .. när min SAMNBO gick bort .. för 8 år sedan ..
OJ vad tiden går .. det sa Susann .. också .. som var i kioske då och i går ..
föreståndaren för campingen .. ja tiden den går ..

( Innan dess 17 år på STRANDSYGEVIKENS CAMPING ..)

ALLTSÅ visade jag runt lite där .. för att min namne ska vara där lite i sommar ..
JAG blev hämtad utanför där jag bor.. och OXANA ..
känner igen sig där .. för hennes HUSSE bor där .. några portar från mig ..
 
FÖR SE .. det är delad vårdnad om den hunden ..

SÅ ÅKTE vi mot campingen .. Susann visade oss stugorna .. mest bara för att dom var nyrenoverade och jag ville se hur dom var nu ..
Olika trädnamn hade stugorna .. Björken var detta

ALLRUMMET var nytt sedan i vintras ..
det var den fd altanen vid DISKEN uterummet som var inbyggd ..
så fint så där ..
ALLRUMMET ...

Här står jag på gräsmattan och tar kort mot kiosken och receptionen ..
som också är ombyggd ..
men året innan .. så servishuset .. det röda.. med toaletter mm ..
i framkanten stuga nr 1 av 6 .. som står så fint utmed en stor skogsdunnge ..
Tror det är runt 150 platser eller däromkring att bo med husvagn på ..
grävningen som syns är ..
för att det är indraget BREDBAND för dom som vill ha det ..

VILKEN plats ska jag välja .. inte lätt .. hur kommer morgonsolen ..
eller var är kvällssolen .. .. till slut så bestämde hon sig för en plats ..
senar i sommar ..
Stugorna är små och fina ..

MEN FY ATTAN .. otur med vädret ASAKALLT kallar jag det för ..
regnet hängde i luften .. så vi gick ett varv runt .. fort .. sedan åkte vi hem ..

Jag hade bakat kakor på förmiddagen .. eller gräddat ..
SÅ jag tog med två små burkar.. en av varje sort till min namne ..

80 st SKURNA KOKOSKAKOR .. blev det av den satsen ..

40 syltkakor .. 
 
DET ska vara studiecirkel i morgon .. min tur att bjuda på fikabröd ..
så är det snart MORS DAG .. och vännen fyller år på LÖRDAG
Så därför hade jag bakat .. ska göra KOLAKAKOR i dag ..
sedan nån mjuk kaka tills på lördag .. sedan får det räcka ..

NU får det räcka här också ..

MULET grått och trist är det ute i dag .. regnat hela natten .. nästan ..
BARA 5 garder ute .. fy attan säger jag .. för det ..

HEJ SVEJS alla vänner för i dag .. eller nu ..
Regnar nu igen .. 12,10 är klockan nu

2 kommentarer:

  1. Detsamma detsamma. Nu har jag kommit in bakvägen, jag kommer inte in på blogspot-blogger utan inbjudan. Hade bara tur nu

    Kram

    SvaraRadera
  2. VAD då .. vad är det som strular .. Trist väder här .. men jag bakar kakor.. så då är det ok,.

    SvaraRadera