fredag 30 maj 2014

Fredag 30 maj

I går .........
........ och i dag
I går var det sol men blåsta ½ storm eller mer emellanåt ..
10 grader .. 17 i solen ..

Heldag med vännen .. promenad .. mat .. promenad .. fika .. desemellan tv-tittande ..
korsord och prat ..
Bilder från gårdagen ....

I DAG .. blåser lite .. mulet .. regnar .... jag slöar ..
12 grader ....
Dagens väder klockan 9,54 nyss uppstigen ..

MEN .. morgondikt ...
07,07 jag uppe en stund var ..
till toan jag några steg tar
ute blåsten mig stör
mot runtan regnet jag hör
åter in till sängen jag går
jag där en stund står
men kryper under täcket jag gör
ute vädret mig stör
nåt odjud jag hör
Jag somnar om jag förstår
för sedan 09,36 jag ur sängen går
Vädret lika trist nu är
jag över regnet svär
men vad då
upp jag ändå måste gå
frukost snart det blev
runt här inne jag klev
lite sur jag är
för att solen inte är här
fiskarna får mat
men inte på ett fat
nårgra kort jag tar
flera i kameran jag har
Nu det räcka får göra
morgontv-en jag ska höra
Livet det kommer
livet det går
hej hopp mina vänner
alla jag inte känner
men mina vänner ni ändå är
på bloggen ni är här
som också den en vän är
Då var denna dikten till ända

innan dagen är slut
kan det något hända

HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar