söndag 1 juni 2014

Solig söndag 1 JUNI

JUNI månad nu .....

 

Mitt humör har varit på noll ..

Lite överdrivet kanske .. men har haft väldigt ont i mina höfter ..
så därför har lusten varit på noll i dag ..

delvis i går också .. men då blev det ändå en tur till ICA ..


Utanför ICA i går var det lite FÅGELKURR .. mellan denna och .....


DENNA kaxiga kråka ..


PÅ hämvägen nästan hemma var en mås .. satte kameran på intervalltagning ..
sen fotade jag den i alla möjliga lägen ..

Med folket som kom och gick så blev det en hel del flaxande ..

Men innan jag kom så långt så hade jag tagit kort på denna SKATA .. som hade hittat nåt i eller utanför en pappesrkorg.. ..

Till sist gick den upp i gräset .. sen helt plötsligt .. den var puts väck ..

FATTAR inte vart den tog vägen .. den bara var borta ..

MED intervalltagningen blir det mycket att rensa .. men man får många kort i några få tryck .. använder den ibland ..

NU skulle jag gå in genom porten hemma .. då kom denna mås ..
jag bara kastade iväg ett kort så där bara i ett huxflux .. det blev ju riktigt bra i mitt tycke ..

Jag gick skogsvägen dit .. ½-vägs vände jag mig om och tog kort därifrån jag kom ..
det är många grenar och rötter där ..

HEM tog jag den YTTRE vägen som jag kallar den för .. inte skogsvägen utan förbi coop och sedan OK-Q8 .. den tar lite längre .. men det var meningen .. hade bara handlat lite ..
så det var ok att bära på det ..

Kärringtänder .. vitlila och även den lilla gula..

VET inte om det syns bättre på denna .. men små söta är dom ..

Innerbilden .. utanför ICA .. den andra var när jag gick hemmifrån på parkeringen utanför ..

NÄR jag gick var molnen lite mörk .. eller dom blev det när jag kom ut ..

Men trädet är fint .. det är mellan HSB-HUSEN som är när jag går vägen som jag ska gå genom skogen

FÖRSTA gången jag ser det .. har ju bara bott här i 9 månader nu ..

DET får vara bra så här för i dag .. klockan är nu 21,17 denna söndagskväll ..
som varit lite så där.. men dagen den har gått ..

Kollat på tv.. Virkat lite .. pysslat med mina blommor både inne och på balkongen ..
så mat och fika emellanåt .. Så nu är det snart läggdags ..

NATT NATT alla vänner
HEJ SVEJS

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar