söndag 15 juni 2014

Nässelpulver

Och lite annat ..

Nässlans positiva egenskaper
Nässlan reducerar högt mensflöde samt värk, motverkar kadmiuminlagring,
normaliserar ämnesomsättnings sjukdomar (thyroideafunktionen samt körtelstorleken), stimulerar mjälten till återgående storlek pga blodrening, motverkar grå starr (håller ögonlinserna rena), ger vitare ögonvitor, motverkar förkalkningar/förfettningar i ådrorna, rengör bindväven (kroppens soptipp) och ökar på så vis rörligheten, mjäll, stärker hår, naglar, hud, klaffar, ådror, tarm, bukspottkörtel mm.
Stimulerar hela mag- och tarmkanalen till stabilare och jämnare funktion, är ett milt urindrivande medel vi ödem, lindrar gikt och reumatiska sjukdomar, stimulerar blodbilden vid anemi, är svagt blodsockersänkande vid diabetes.
Nässlan är också bra vid miktionsbesvär (svårt att kasta vatten),
godartad förstoring av blåshalskörteln, nedsatt immunförsvar, låga blodvärden, vitamin- och mineralbrist, artrit, astma, flintskallighet, blödningar, högt blodtryck,
orent blod, nedsatt mjölkproduktion, katarrer, nedsatt cirkulation, diarré, dysenteri, hemmoroider, infektioner, njurinflammationer, munsår, näsblod, luftrörskatarr, mjäll,
urinvägsinfektion, nässelfeber, krupp, kramper, stelhet, värk, trötthet, allergi, led- och muskelvärk, hud och slemhinneproblem, man sover och återhämtar sig bättre samt är stärkande vid cellgifts- och strålbehandlingar mm.
När man börjar med nässelpulver kan man få en irritation via huden
(plitor och andra utslag) och tarmen (tömmer det som finns i alla fickor),
men problemen är övergående.
Terapeutisk dos som görs under 2-3 mån:
2-3 msk/dag, men man kan börja med ½ tsk.


JAG ska prova detta nässelpulver .. för mitt onda och för fibron ..

Börjar dagen med en drick eller tar i yogert .. får brova mig fram vilket som är godast ..
tog i yogert i går.. det smakade bra ..

men i morse .. pulver o jouce .. det gick bra men inte lika gott ..

TJEJEN i butiken SA ..

jag ljuger om jag sägar att det inte smakar lite gräs..

Jag har ätit nässelsoppa det är ok men lite strävare i smaken än spenat ..

DAGENS drink nästan slut .. smakar godare än det ser ut ..


DET var denna artikel i HEM o HYRA som fick mig att läsa mer om nässelpulvret .. kärleksdryck vid lite dålig erektion .. fotade bara denna bild .. på hur man skulle dricka det ..

JAG har ju provat en del piller.. en del har funkat bra men varit lite för dyra .. detta blir billigare .. 500 gr för 140:-

Men såg .. det fanns annat på nätet .. men man får köpa det man får tag på .. handlade detta ekologiska .. det var vad min hälsokostbutik hade ..



Detta ska ju funka mot så mycket .. så hoppas min mage får lite bättre balans..
ÄR ju alltid så hård .. och det är jobbigt .. ibalnd ..

Vi tar lite väder också ..


07,30 såg det ut så här .. 14 grader då .. nu 17,5 .. på solsidan är det 28 ..
eller var för en stund sedan .. och blåsten är snällare i dag än förut några dagar ..

HA EN BRA SÖNDAG .. ni som läser detta tidigt ..

HEJ SVEJS... ☺ ☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar