lördag 14 juni 2014

½ stom mm

OJ oj vad det har blåst ..

TOG bussen ner på stan .. Skulle lämna en Nyckel till FD grannen .. Hon hade strul med extralåset.. skulle prova den jag hade .. jag har en extranyckel till hennes dörr .. ifall att .. förut var det ju snabbt gjort att gå och öppna .. men nu tar det längre tid.. men kan ändå vara bra att ha en här.. lilla glömska damen .. MEN hon har skärpt sig.. vet att det tar tid att komma .. och inte alltid hon har sin mobil med....


HON hade fått en fin bukett med bud.. från sina barn ..
som firade att MAMMA bott i sverige i 60 år .. hon är tyska .. denna trevliga äldre dam ..

Så var jag och handlade lite .. till KARIN för en SNACKSTUND ..
när jag ändå var på stan .. i nästan samma kvarter ..

Så hem till vännen som inte var hemma.. det visste jag .. limmade ett par skor.. innetofflor ..
få se om det håller .. inte nåt att satas på annars .. men som innesko är dom ok ..
han har ganska så kalla golv.. mest på vintern ..


Mötte mina 4 kompisar taxelinorna .. .. ha ha säger ni nu .. JO DÅ...

Den fjärde kommer här ..


Med en nos på en av dom andra .. fyra hundar har denna damen .. en bekant från tiden i butiken .. sålt en hel del hundfoder till alla hennes taxar.. som blivit gamla .. kommit nya ..
i många omgångar ..

under 30 års tid..


TOG å-promenade hem .. ett stort nyponrosbuskage .. och humlor o bin i massor var det där .. när jag nä'stan var framme vid den genomfartsgatan som går där ..
innan villaområdet som jag går förbi ...

Den sista gömde sig .. Krypet altså .. humlan ..

Vägarbete där villaområdet börjar ..

Nästan hemma .. klarblå himmel men oj vad det blåser ..

Stackar lilla vän .. ensam på ett cykelställ .. och upponer ..

Efter att jag varit hemma en stund .. blev det en ICA.promenad ..

Denna lilla krabat satt en bit bort från min port ..

Tog skogsvägen i dag .. faktiskt inte så blåsigt där ..


Detta 20 liters akvarium har jag beställt .. ska hämtas på onsdag .. det saknades en lampa ..
och då får jag hjälp med att få hem det .. inte nåt bra att ta det på bussen ..
.. men kan vänta .. så mina fiskar ska väl hålla sig kvar i nu .. för tre har hoppat över..
och torkat .. innan jag hittat dom .. ja ja .. så kan det gå ..
OCH radion den ska jag hämta då .. en säkring hade gått.. och den hade han inte hemma ..

.. ja så kan det gå när man är klantig.. men det blev bara 200:- så det kan väl gå an ..

DÅ får det räcka för i dag ..

HEJ SVEJS .. I BLÅSTEN ..

2 kommentarer:

  1. Jag hittade din intressanta blogg med mycket fina bilder genom en bloggvän. Här stannade jag en lång stund och återkommer gärna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK .. låter trevligt .. se om jag kan kolla in din sida..

      Radera