måndag 16 juni 2014

Regn o blandat

BLANDAT
Vad gäller både det ena o det andra

Vädret är fram och åter i dag .. och i går också delvis..

Kom en regnskur på em .. då regnbågen visade sig..

I dag är vädret .. började gråmulet .. o lungt ..

Sen kom solen fram en stund .. mellan alla molnen .. så mulet .. så sol igen och en massa moln .. 15 grader.. ungefär .. det beror på vilken sida av huset man tittar på. 15,5 vid balkongen .. skuggsidan .. innergården ..

23,5 på solsidan .. framsidan av huset ..

Bäddat rent i dag .

Skönt när det är fixat .. för min fibrokropp är detta ett litet äventyr ..

NU är tvättmaskine klar .. en omgång .. så en till i morgon ..
för allt får inte rum i samma maskin ..

Diskmaskinen är också klar .. så nu ska jag stänga av dessa två ..
och hänga upp lakana ..
sen vet jag inte ..

SKAR lite små glasskivor förut .. ska ha som avskiljar i mitt nya lilla akvarium ..
så inte den fina och grövre sanden blandar sig ..

MEN ... vet inte om jag ska ha det så .. kanske bara .. måste köpa silikon först ..
för man kan inte använda vanlikt lim .. då dör fiskarna ..

AKVARIESILIKON måste det var ..

Väntar med spänning tills på onsdag när jag får hem det ..


DET ser stort ut här .. men 20 liter är det på .. Bilden kanske är på det större akvariet..
tog bilden från Djurkompaniets hemsida ..


Så då får min vakt sätta sig nån annan stans .. åter till en blomkruka ..

JA det var detta för i dag .. eller för nu ..

HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar