söndag 22 juni 2014

Blandat väder

Ett måste att gå till stan .. men ville inte först ..


Var på stan i dag ..

ETT måste .. skulle lämna en nyckel ... tog en sväng ner till STORHUSKVARN ..
och visst var det en mås där..

TROR det var MIN mås .. för alltid där på samma ställe .. med sina snälla ögon ..

Vackert i Stockolmsbacken ... på väg ner på stan ..

PÅ genomfartsgatan i stan finns det några sådana arrangemang ..

Storgatan .. stadsbron .. och sparbankshuset ..

Ankring har jag hört talas om .. men ankrad .. går väl bra det också ..

NU är gåsungarna stora ...

VID STORHUSKVARN .. dessa minner om en svunnen tid ..

Jag kom nerifrån ån .. gick på fel sida om staketet .. fick gå fram ock åter .. en stor del av STORGATAN .. som håller på att byggas om ..
och då kom det lite regn ..

SOM tur var blev det inte så mycket av det ..

Så in på ICA i stan ICA KRONHALLEN där jag handlat förut i övewr 30 år varje dag .. nästan .. SEDAN tog jag bussen hem .. vädret var väldigt osäkert .. MEN jag hant hem utan problem ..


PÅ eftermiddagen var det sol en stund .. sedan kom regnet .. så sol igen ..

REGN i morse.. då blev jag lite sur.. bara för det där med att jag måste lämna den där nyckel .. men det gick bra .. då var det bara lite stänk när jag gick kl, 12,15 .. först lämnade jag nyckeln .. sedan till KARIN där det blev en fika och en bra lång SNACKSTUND .. inna allt det där andra blev av .. som jag gjorde på stan ..

NU HEJ SVEJS... 21,00 filmen börjar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar