söndag 8 juni 2014

Promenad

Det blev en promenad förut ..

Jag sa ju att jag inte hade nån lust att gå ut  ..
MEN man kan väl ändra på sig..  så 15,35 gick jag ut  .. tog en sväng runt kvarteret..
MEN det är fel .. för jag gick runt  ett litet större område ..
GICK vägen bort mot HSB-HUSEN ..  samma väg som jag tar till ICA  ..
Här är dom husen .. där jag går emellan
Kommer ut på gatan .. går en bit till höger .. sedan till vänster en bit ..
SEDAN höger igen 
SNART framme vid ICA .. löser in en triss ..på 30 :-
går vidare .. runt denna skogsdunge som är där .. som jag nu snart har gått runt ..
IBLAND går jag skogsvägen  .. rakt över dungen .. som är mera en liten skog ..
NÄR jag gick så var måsen där den brukar vara vid en lyktstolpen ..
borta vid 47-an
tror den har ungar uppe på taket .. ser måsar där ofta ..
och den är ofta här nera och spatserar .. men den är inte elak .. den är snäll ..
KAN bli värre när ungarna kommer ut .. senare ..
JAG GICK där och strosade runt denna  lilla skogen  som är där ..
 
En massa  midsommarblomster finnas det där i kanterna  ..
Fortsätter den långa vägen .. förbi badet.. som numera är ett försenat BADHUSBYGGE ..
Jag plockar lite renfana och en massa gräs .. till en bukett
Kom på det kanske inte heter renfana
ATT sätta på köksbordet ..
 
HÄR är buketten  ..
MED DEN ÖNSKAR JAG ALLA
GOD NATT .. nu är kl, 21,25 ..  men inte sängen riktigt än .. men snart  ..
 ...  HEJ SVEJS  ...

2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar. Jag gjorde likadant som dig. jag skulle inte gå ut, ingen lust här heller. Men det blev ändå en sväng runt kvarteret.
    Vi ser ut att ha haft samma väder.

    Skönt att det är måndag i morgon tycker jag så man kommer i takt med tiden.

    Hoppas Pingsten varit fin.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJSAN .. som sagt .. man kan ju ångra sig ..
      KANON-väder .. om bara blåsten kunde vara nån annan stans.. 30 gr. på solsidan i dag kl,09,00 .. och 20 på balkongen i skuggan .. MEN det blåser lite för mycket .. men det är lite jummare vindar nu ..
      HA DET

      Radera