torsdag 5 juni 2014

Trolleri trollera

JAG har bakat med TROLLDEG i dag

HA ha .. det är väl barnen som ska göra det .. men vad då ..

Det kan väl vuxna också göra.. .. NÄR jag köpte min nya TV då lutade den på bänken .. då fixade jag fötter av trolldeg .. och målade det i samma färg som bänken .. funkade bra .. och gör än efter ett år ungefär .. .. NU skulle jag ha en fot till en lampa .. för fönsterbrädan lutar lite .. så nu är det en trolldegsfot i ugnen .. den ska torka där i minst två timmar.. sedan målas.. SÅ ska jag göra en servetthållare ..

har ett prov i papper..

Men nu är en i trolldeg i ugnen .. visar om det blir bra ..
den ska målas vit o grå har jag tänkt mig ..

I går blev det mat på ANNAS med fd grannen Christa ..

på hemvägen blev det lite kort ..

Utanför ett staket vid en villa ..

En snigel .. nånstans på hemvägen ..

ROSENHAGTORN utan för en villa ..
där den långa tröga STOCKHOLMSBACKEN börjar .. uj uj den backen är seg ..

DET hade regnat på natten .. många droppar på många blad..

RÖNNARNA blommar lite överallt i stan .. en del är redan på väg att blomma över ..
då blir dom så brunt fula .. men denna är fin än ..

Kollade ut .. då är städpatrullen där .. trappstädningen .. på gång .. ser dom lite då och då .. men nu under min balkong .. så dom är väl i min trappuppgång nu .. eller då ...

I går när jag var och åt med fd grannen så fick jag MANGOLD av henne ..
så det blev soppa av det .. ungefär som spenat .. om nu ingen vet det ..

Kokade det i går .. god lunch i dag torsdag ...

VÄDRET .. ja ja.. det är som det är.. sol ibland .. regn emellanåt .. blåst ..
så bara mulet .. ja ja .. vad ska man göra .. INGENTING ..

BARA att försöka gilla läget ..

men med min fibro så är det inte kul med detta blandade väder ..

MIN kropp mår inte bra av det ...

NU får det räcka för i dag

HEJ SVEJS ..

2 kommentarer:

  1. Vad pysslig du är. Jag skulle aldrig ha det tålamodet du har med allt. Men vi är ju alla olika. Men fint blir det, allt du gör. Fina foton också.
    Här kom solen på em och det blev riktigt varmt och skönt. Den skiner ännu 21.46, härligt.

    Hoppas du får lite kul på Nationaldagen. Här firas det på tre olika ställen, alla på samma tid förstås så jag får se vilket det blir.

    Kramen

    SvaraRadera
  2. TACK för din kommentar .. jo jag är lite pysslig.. men numera blir det bara småsaker.. för kroppen tål inte mer.. MEN jag gillar att göra egna saker.. när det är nåt jag vill ha.. MEn som sagt .. nu säger kroppen ifrån .. I dag FREDAG svenska FLAGGANS DAG är det MULET .. men kl, är bara 09,00 ..HA DET SÅ BRA .. jag blir noh hemma.. har haft lite för ont i kroppen ett tag nu .. FIBRON och jag är osams .. HEJ SVEJS..

    SvaraRadera