lördag 21 juni 2014

Jag tog en promenad ...

SKULLE POSTA BREV ...

Så det blev en ½-timmes promenad .. lite drygt .. Riktigt skönt ute ..
fast midsommarvädret inte är så varmt .. 16 grader .. och lite blåsigt ..

DENNA med kompis var utanför porten .. på vänstra sidan ..

på högra var denna skatunge .. för det tror jag det är..

Ser lite tufsig ut ...

Går utmed parkeringen .. svänger av mot Folkets park .. för det finns en postlåda där i det området ..

ISAKSDAL heter det området ..

på vägen dit .. tog jag kort på en mås som satt högt uppe på en skylt ..

MÅSEN ..

Och någon hade tapapt en skruv .. hi hi ha ha

Molnen var av blandad natur just då ...

En söt kisse såg jag där en bit bort .. det är ett husområde där som inte funnit så många år ..
fint där ..  i Stockholmsbacken .. då ser man baksidan .. av husen ...

Blommor på min väg ...  i dag

Växter som jag tog på olika ställen ut med min promenad ..

GICK upp bakvägen vid LÅNGBERGSSKOLAN ... bakifrån ..

Mycket stenhällar där...

NU har jag rundat skolan och är på framsidan ..
så tar jag nästa skogsdunge på andra sidan .. först dessa fina björkar ...

så får jag ta det försiktigt .. lite knöligt att gå där ..

STENIGT en bit ..

Och TALLAR ... och det lutar ..

Efter lite trixande var jag nere på planen mellan skolan och ett villaområde ..
GRUVVÄGEN .. den tar jag ibland när jag går
å-promenaden ner mot stan .. den LÅNGA vägen ..

SNART hemma ..

Mycket gräs där.. starxt för busshållplatsen .. där svänger jag av mot

MIN gata .

Hissen var inte så trevlig i dag .. är väl ingen städning helgerna ..

När jag gick in genom porten är en lapp där .. Knytkalas kl, 13,00

på gården .. en ½-timme kvar dit .. KOLLAR ut .. tre bord i rad .. inget folk .. efter en stund var det några där .. efter ytterligare en stund .. då var klockan över 1 .. då såg det ut så här ..

INTE många som var där.. så då stannar jag inne .. tar min egen lunch ..

DET var detta ...

HEJ SVEJS denna midsommardag ..


FLAGGDAG i dag ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar