torsdag 26 juni 2014

Vardagen

Måsungarna är ute

Eller vad säger man ..
Dom far runt på innergården här utanför .. MEN dom är lite oroliga ..
FÖR det är Buskrensning på gång också .. häromdagen höll dom på att ansade ..
i dag fortsätter dom med det ..
Ansning pågår ..
Här under min balkong ..
Måsarna är lite smårädda .. men nyfikna .. ett konstigt läte hade dom när jag kom för nära ..
JA så gick jag och HANDLADE på ICA ... riktigt skönt ute.. men lite blåsigt .. runt 16 grader ..
OJ .. var svårt att välja vilka moln jag skulle visa .. många är dom nu ..
Jag skriver DAGENS CITAT varje dag .. på FACEBOOK ..
DETTA skrev jag in på en molnbild .. molnet tog jag kort på från balkongen 08,35 ....
Jag har en del citatböcker.. sedan har jag min10-årskalender .. där är det citat varje dag ..
så detta citat är från den .. 10-årskalendern ..
En buske utmed min promenadväg ..
Dagens handlande ..
Dagens mat .. råkost o lax .. BLEV bara så sugen på lax ..
JAg äter ofta råa grönsaker .. men är dom frusna .. då vill jag värma dom ..
eller bryna dom lite i en stekpanna ..
JUST nu inget på tv-en att se .. så Radion är på bakom ruggen ..
klockan är snart 14.. denna torsdag ..

HA DET SÅ BRA .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar