tisdag 24 juni 2014

En sorgens dag

I går kom ett sorgebesked..


Tänder ett LJUS i dag för min vän som gått bort ..

HON var sambo med min X-man som gick bort i oktober .. så nu får dom återförenas i himlen .. En kraftig stroke .. satte stopp för hennes 70-åriga liv .. tråkigt ..
Nyss flyttat till ett eget boende .. efter att hon blev ensam .. Livet är jobbigt ibland ..
en kär vän är BORTA för alltid ,,

Så till mera som var i går ..


JAG CYKLADE .. genom nästan hela staden ...

Det blev lite tufft .. men kom hem just innan regnet började..

SÅ NU är akvariet komplett .. med lyse och allt annat som ska vara ..

Det var locket jag fick.. där lampan sitter fast .. så blev det en bakgrund..

Så här fint är det nu .. bara växterna som ska växa lite ..
och lite mera fisk om ett tag .. man måste ta lite i taget ..

När jag vaknade .. lite bra tid i dag .. 08,30 .. klev jag ur sängen ..

Myckt trevliga moln just då ..

Tog fyra .. nej flera kort.. men dessa fyra .. vred lite på mig .. så hela det långa flygplansstträcket är med .. men svårt att få det i samma nivå ..
men strunt samma dom är där ..

Så var det städpatruller både här o där.. trappstädningen .. var på väg in .. men det blev en snackstund innan .. Så ansa växter .. nästa där var det ungdomar som plockade skräp .. BOBBEN .. den såg jag häromdagen .. Den där tjejen .. det där röda.. hon kom ut och pratade med killen som ansade växter.. DÅ plockade han fram bobben ur häcken .. hon hade nog sett när dom kastde den där .. eller .. Jag hörde ju inte vad dom sa .. för långt håll .. och så dags var inte hörapparaterna på .. föresten .. jag hade inte hört ändå på det avståndet ..

då var kl, 08,35 .. nu har dom fikarast .. ser det ut som .. kl, 10,50

Och molnen är som dom är nu ..

Molnen 10.50

En av mina balkonglådor.. Knoppar i nästan alla mina 15 pelargoner..

Några här .. och ingefäran syns lite.. men den tycker det är för kallt.. men lite skott på den ena stängel .. dom kom upp fort.. när den stog inne i fönstret.. få se.. det var bara ett test .. när jag satt den ..

JA ja .. så är det ..LITE MOLKOET ÄR DET I DAG ..

SÅ ALLT GÅR LITE TRÖGT .. dels trött efter cykelturen i går ..

så sorgebesketet .. JA LIVETS GÅNG .. men ändå ..

HA DET nu är det lite annat att göra..
HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar