onsdag 11 juni 2014

Dagen började soligt ..

Men nu när klockan är 16,00 är det mulet

 Dagen började bra .. med sol och moln .. runt 20 grader ..

Jag skulle ner på stan .. .. för klantiga jag hade strulat till den med NYA radion ...
En papperslapp ... .en transportsak .. gick söder ..
så det blev kvar en bit inne under där CD ska ligga .. den måste bort sa min TV-reparatör..

Så jag gick ner på stan .. först till Karin på en fika och en SNACKSTUND ..

Så traskade jag iväg en bit tvärs över stan en bit på öster..

SÅ blir en promnenad på FREDAG och hämta den .. ja ja så kan det gå ..
är man klantig så är man ..

Pysslade lite med balkongen innan jag gick .. för han öppnade 14,00 ..

Köpte två balkong-räcks-krukor i går .. och två andra svarta ..

dom är fjärilslavenden omplanterad i nu ..


Så nu ser min blomtrappa ut så här .. Fuchisan fick ny plats .. för det blev alldelse för hett på väggen där den var innan .. där fick min fågelholk hänga nu ..
Fågelholken .. en present för en del år sedan ..

Så såg himlen ut innan jag gick ner på stan .. lilla pricken där på taket ....... är ...........

denna mås..

Lilla fruntimret fotad i en tidning hos Karin ...

LIKSOM denna barnhistoria ..


och även denna .....

fel ordning ... ett tips ...  kom här i stället  ..

Här är den andra historien ..

FICK vänta en stund på tv-killen .. satt och studerade myrorna ..
men dom ville inte vara med på bild ...

På återtåg mot hemmet .... här doftade det juvligt ...

I ett gathörn upp mot Östra berget .. ett promenadområde och villaområde ..

PÅ trappen till kontoret där min dotter jobbar .....

Var inne där en stund .. sedan tog jag bussen hem .. fick gå några kvarter ..

NU är vädret kvavt .. ännu inget regn .. men i NORRKÖPING där var det skyfall enligt min vän som är där ...

Tog en äggröra när jag kom hem .. så ut en sväng på balkongen och kollade in lite där .. 
Sedan satte jag mig här vid datorn ..

Det var då det 2004 i januari .. gick på konvux då .. skulle försöka lära mig lite mer data ..
nu heter det .. ja just det .. vad är det .. borta är det .. dom bytte namn för några år sedan ..
campus tror jag det är ..........

NU har jag en PLATT-DATOR den tredje datorn i ordningen ..

Det var det .. sugen på en fika nu ..

HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar