söndag 8 juni 2014

Gammalt o nytt

NYSS har jag kollat in prinsessan Leonore.s dop ..

Vad ska man annars göra en sån här pingstdag i sin ensamhet ..

TA en promenad .. INGEN lust ..

Trots en solig dag med runt 20 grader .. men blåser

Stickat klart mina pulsvärmare .. bra att ha kyliga fotodagar ..

NU ska dom bara sys ihop ..


Fotat lite moln .. som vanligt ..


KL, 11,00 tog jag detta ..


09,33 .. inte ett moln framme då .. skuggan är där då .. fotar från balkongen ..
andra våningen .. Fick med grannes parasoll i dag ..
brukar undvika det .. men men .. ibland kollar jag inte in .. utan bara trycker av ..

MINA molnfigurer



En kanin 27-6- 2011 tog jag det på torget i Nyköping ..
..  men det var borta ganska så fort.. Man ska ha lite tur också ..

23-6-2011 kl, 19,40 .. från balkongen .. när jag bodde på Kyrkogatan ..

1-8 -2010 kl, 21,20 .. också från kyrkogatan ..

Alla dessa tre moln är äkta .. jag har själv tagit dom ..

Ett annat moln .. taget från balkongen den 4-4-2014 .. kl, 14,19 ..

Ser ut som nån som ska äta upp en björkgren ..

06-06-2014 .. kl, 19,19 .. från balkongen .. lite udda moln ..

Ja det är lite moln i dag .. molntokig .. fågeltokig ..
så ibland blir det mycka av det ena eller det andra ...

1 maj 2013 .. hejsan .. ser det ut som han säger .. eller vem är du

Denna hade bo snett nedanför min balkong på kyrkogatan ..
och den och ungarna använde mitt balkongräcke då som "landningsbana" .. ibland ..

I en ventil .. flera år var det blåmesar där ..

Här kommer maten .. det var då det ...

VILL du smaka .. mat .. måste bara kolla att kusten är klar ..
Sen ner till boet ...

PÅ grannhuset .. på Kyrkogatan .. 29-4-2013 ..

16-10 2011 .. vid dammen vid Nyköpings hus ...

HEJ SVEJS .. för i dag ..... NU 15,15 denna soliga dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar