tisdag 10 juni 2014

Tisdag

I gassande sol

OCH jag tog bussen genom hela stan med byte vid bussstationen ..
så hamnade jag vid ELGIGANTEN där jag handlade en radio ..

på GUMSBACKENs köpcentrum

Butiken ..

.... och radion ....

MEN inte orkat fixa till det än ..

 VARMT och det tog längre tid än jag hade tänkt mig .. för jag hade tittat fel på bussturerna .. Fick vänta först vid busstationen .. övergången till Katrineholmsbussen som skulle ta mig ut dit .. Så hem .. fick vänta 1½ timme .. för varmt för att gå runt .. men gjorde det lite ändå ..

SÅ på Karlssons hittade jag några krukor till balkongen ...
Inga kort där än .. dom ska sitta över räcket ..

SÅ in på Villys och köpte ett par bananer.. för nu var magen hungrig ..

Så till elgiganten igen och hämtade radion .. efter mitt lilla SPINGA RUNT

.. den hade jag inte gått runt med .. satt vid busskuren en stund .. och åt..


LINNBACKE med alla sina enbuskar .. men fick zooma en del ..  bakom ryggen 


SOL ..  varmt .. och träd där bakom busskuren ..


Blomsterlandet .. baksidan av det .. detta är vägen ut mot Katreineholm via Björkvik ..
men den "gamla vägen" som bussen tar .. förbi Svalsta
Och en massa andra orter ..

Ett flygplan for över den blå himlen .. men det hant försvinna bakom ett träd.. ..

Utanför klädhuset .. på en lykta .. en talgoxe som ville mata sina barn .. men var lite orolig .. folket kom och gick hela tiden ..

PÅ ZOOKOMPANIET hittade jag ett akvarium som jag ville ha.. men det kunde jag inte ta med mig hem.. inte det också på bussen ..

TRÖTT som bara den ikväll ..

HA DET SÅ BRA

HEJ SVEJS..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar