fredag 27 juni 2014

MIN förmiddag

JUST DET .. det var vad jag har gjort fram tills kl, 12,30


Gich upp vid 9-tiden i dag .. molnen var inte trevliga just då ..

Utanför var det ansning i dag också .. rensade där dom grävde upp i höstas..
vattenläcka där då ..

SEDAN blev det frukost .. koll på datorn .. bankärenden där och FB-kollande..
skrev lite på min ena blogg .. ett svar .. .. så ut i badrummet ..

NU var kl, 10,50 .. cyklarna stog på rad i cykelstället .. och nu var molnen trevligare ..
satt en stund o virkade .. 10.51 ..

10,45 och en timme framåt .. kollade jag på MITT i NATUREN SOMMAR reprisen ..
med MARTIN EMTENÄS..

När han letade tapir i costarica


OCh han fann tapiren till sist .. men det visste jag .. sett det förut ..

TV-bilder .. under tiden virkade jag lite .. så en mus är klar ..

11,43 var jag på balkongen .. sådde lite ny sallad .. och rensade lite där.. skiftade ett par blommor ..

12,14 molnen var vackra nu .. 12,16 .. kollade jag i köksfönstret .. min lilla minipelargon har flera knoppar .. nu igen .. tog bort två vissna blommor i går ..

12,15 tog jag kort på FUCHIAN .. den blommar så grannt där nu .. på balkongen .. den står på blomtrappan .. det blev för varmt på väggen där den hängde förut ..

12,15 .. tog jag kort på den rensade rabatten.. eller häcken .. den som bara är halv nu .. och varit sedan i höstas .. efter vattenläckan .. men allt ogräs är borta där nu ..

En förmiddag går fort ibland .. nu är klockan nästa 1 .. denna fredag ..

HA DET SÅ BRA ..

3 kommentarer:

  1. Sån tur att jag inte behöver rensa några rabatter. Den lille biten vi har den sköter " Gubben". Det var en hel del fina foto du har satt ihop. Trevligt. Ha en bra Helg / Kram Anita

    SvaraRadera
  2. HEJ ANITA anti paxi .. jag har flera som heter ANITA
    Så det tog en stund att kolla vem av er .. det var .. nu vet jag .. TACK för din kommentar ..

    SvaraRadera