söndag 30 mars 2014

SÖNDAG


HEJSAN.......... MARS är snart slut

DET har varit några snurriga dagar .. min yrsel har varit lite jobbig ..

Så var vännen här .. då skulle vi ta en promenad .. men det blev bara en kort soprunda och en lite sväng i skogsdungen här utanför där jag bor.. sedan blev det sängen .. ett par timmar .. MEDANS vännen satt och löste korsord.. TUR han gillar det ..
så då gick en stund både för mig och han .. sedan mat ..
det blev köttbullar och sås o potatis ..

JAG hade lagat en massa på dagen . så jag var ganska så trött ..

allt var klart .. bara att koka potatisen .. MUMS så gott det var .

Men i går blev det inte riktigt detsamma då var jag snurrig

DET är jag visst nu också .. fredag värmde jag pototisgratäng .. och då åt vi biffar ..
det andra var i torsdags .. då hade jag lagat all maten ..


Här går vännen .. det var i fredags ..

så SOLEN som är på väg ner i går kväll .. Lördag ...

I går lördag var jag på en egen cykeltur .. men gick mest då ..
kopparna köpte jag på ÖPPEN HAND .. 
VÄNNEN blev hämtad.. han är med sonen till en sommarstuga ..
på vikbolandet nån stans ..

DEN extrastora KATTMUSEN ska bli en present ..  ingen kattmynta i den ..


HÅLLETPROMENADEN i går.. per cykel .. men det blev mycket gående ..

Först Öppen Hand .. . där jag köpte kopparna .. SEDAN gick jag till FÅFÄNGAN ..
ett sommarkafe en bit bortanför ån .. i ett stort skogsområde ..
det OMRÅDET kallas HÅLLET .. man kan gå många vägar där .. och gå runt och komma ut endera här eller där.. MEN jag vände ... DET blev mest gående med cykeln .. en hel del backar är det där .. men så trevligt .. DOM små påskliljorna utanför det fina sommarkafeet ..
inte öppet än .. Så en bit upp därifrån .. den fina skogen .. där man kan vandra runt .. STENMURAR finns det en del .. Så flera GRUVHÅL ..

HIMLEN var klart blå .. lite svaga vindar ..

JAG såg några fina gula citronfjärilar.. ett rådjur sprang över gångvägen bara nån meter ifrån .. men inga kort .. det gick lite för fort ..

Hörde mycken fåglesång .. duvkutter så andsnatter vid ån ..
men där åkte jag bara förbi i dag .. eller då ..

SÅ tog jag en cykeltur hemåt .. EN TIMME var jag ute ..


I går så hade min INGEFÄRA börjat spira i fönstret ..
den som jag satten knölen av den 9 mars.. nu har den börjat växa ..
sedan återstår att se vad det blir av den .. ett par dagar sedan jag tog denna bilden ..
Ja jag är nog lite snurrig.. men hålla rätt på alla dagar .. inte lätt alla gånger .. 

PÄRLHYACINTERNA fick nya GLAS .. istället för kopparna .. dom var bara för att jag inte hade nåt annat bra .. DOM små glasen handlade jag också på ÖPPEN HAND ..


OJ vad snurrigt det blir varja gång tiden ska ställas om .. JAG vet att klockan ska fram nu på våren .. det snurriga är att det ska göras .. och min KROPP hänger inte med riktigt då ..   
JAG vill ha samma tid varje dag .. inte en massa ändringar .. men men ..
det är inte jag som bestämmer .............

OJ så rörigt det varit några dagar .. och ett röringt blogginlägg är det också .. LITE snurrigt i huvudet är det i dag också .. DET är min KRISTALLSJUKA som är osams med mig.. 
KAN också bero på att det är lite fel vinkel vid mitt skrivbort.. så när det blir lite mera här då får jag ont.. så blir det snurr av det .. Så därför blir det kanske lite mindre här ett tag nu ..

HA DET SÅ BRA .. ALLA GOA VÄNNER ..

HEJ SVEJS .. SNART är det APRIL

2 kommentarer:

  1. Jag tänkte vä lockså att du inte var så yr så hela klockan snurrade runt. Men i så fall hade det ju inte synts på ett kort. Men yrsel är inte roligt. Hoppas det går över snart.
    Dumt påhitt det där med klockorna tycker jag, vi har ju klarat ochh i ett par tusen år som det var.
    Har hittat en del vårtecken också men jag vet inte vad det är och duvorna har börjat boa så våren kommer nog snart ändå. Ja min stol är lite egen men oh så skön att sitta på. Och så gillar jag den ju ändå.

    Hoppas du piggnar på dig nu

    Kram




    SvaraRadera
  2. JA .. detta med tiden .. SOV till 10.30 både i går och i dag .. här regnar det i dag måndag ..Här är både duvor och skatorna i full gång.. det finns en del RINGDUVOR här i träden . på baksidan av huset ,, men var dom boar har jag inte kommit på än ..

    SvaraRadera