måndag 3 mars 2014

Måndag 3


SNÖADE I GÅR
JA det blev lite bakslag



DETTA var vädret sista dagen eller i går och i dag ..
JA det är som det är ..

JAG har min virkning eller korsord .. när det inte finns annat att göra ..


Här är det 75 kattmöss klara .. det ska bli 50 till innan PÅSK ..
då det ska sändas iväg till "mina" katthem .. STOPPAR gör jag innan då ..


DETT är gamla fängelset i Nyköping .. en del av taket mera ..
det satt en massa duvor där .. när jag var där i lördags ..
LITE för högt för kameran   ...

I fängelsehuset finns en del lägenheter .. tvättstugor ..
eller som längst upp på dom två övre våningarna .. Förråd i dom gamla cellerna

MEN tur är så finns det en hiss ..


HÄR är det ett av vinkelhusen som gränsar till fängelset ..
Där bor två av mina vänner ..
två bor i vinkelhuset ut mot gatan ..

TRÄDEN som är där .. förut var det TRE till ännu högre ..
dom är nerdsågade nu i vinter .. BÅDE på gott och ont .. mest på gott ..

På våren snöade det blomfrön


PÅ hösten då var det kärnor i massor .. man fick gå i körsbärskärnor ..
MED allt vad detta klet innebar .. kladd kladd när man gick ..


Och alla fåglarna som skränade .. bären satt så högt så det var inte några mer än fåglarna som kom åt dom .. det fanns och dom finns kvar några träd till på gräsmattan .. dom är kvar .. men fåglarna hinner före där också


DET var då det .. en vårdag när träden blommade ..


GAMLA fängelsehuset .. en del av det ..

NU har klockan hunnit bli lite över tolv denna måndag ..
Snön är nästan helt borta .. lite kvar på gräsmattan .. 6 + är det nu

HEJ SVEJS för i dag ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar