tisdag 25 mars 2014

Tisdag


SUR .. sur .. mera sur .. blev jag
JAG har KOPIERAT denna blogg från MIN ICA-KURIRENS BLOGG ..
det var där det strulade ... gör så ibland .. för att slippa skriva två ..
men så blev det så ändå i dag

Var klar med dagens blogg .. Då slutar internet att fungera .. allt är borta .. VARFÖR kan inte Ica- kuriren göra som med min andra blogg.. automatspara .. BÖRJA OM FRÅN BÖRJAN med andra ord..

OCH vad hade jag skrivit .. BARA jag som vet det .. och knappt det ..

FÖR komma ihåg hur eller vad .. INTE lätt .. MEN strunt samma
SOM SAGT .. det var inte här det strulade.. men det får stå så här ändå .. gör inte om det ..



DÅ tar jag om allt .. få se hur det blir nu då ..

I går skulle jag bara posta ett brev .. tog cyken och for iväg .. KUNDE ha gått till ICa och handlat samtidigt .. men det ville jag inte då .. SÅ jag far iväg åt andra hållet .. det finns en postlåda där på ett ställe en bit ifrån där jag bor.. DÅ tar jag en extra sväng med cyklen ..

....... SÅ den KVARTEN ....... blev 1½ timme lång .. för när jag var där .. så tänkte jag ..

JAG åker och ser om en bekant är hemma ... MIn fd x-mans sambo är det .. HON ska snart flytta ifrån villan där hon bott i 23 år.. JAg skilde mig för 32 år sedan .. x-mannen gick bort i okt.. och hon kan inte bo kvar där själv.. HON var hemma .. och tänkte ta en promenad .. så det blev en promenad runt i området där jag bott en gång ..

OCH hon behöver någon att hålla sig i .. hon har sin rollator .. men inte riktigt lärt sig gå med den än ..


FÖRST en massa fåglar vid en villa .. där någon hade en matare i ett träd .. Så lite krokvägar.. så nere vid nästa cykelväg .. där var det lite hängen .. då tänkte jag på alla som har allergi ..


Växter som vi såg på promenaden .. nej då .. vi såg mera vårblommor..

Så kom vi hem till henne .. då blev det en fika ..


GOTT var det .. och en massa prat om hennes flytt blev det .. den sker om 1½ vecka ..
sedan ska villan säljas ...

JA ja .. tiderna förändras .. vi pratade om allt möjligt

.. Hon har ju bara varit ensam sedan oktober 2013 .. jag har varit ensam 7½ år ..
     ..  jag var sambo i 26 år efter det att jag skilde mig ..

JA ja tiderna förändras på olika sätt..

Så for jag då hemåt ..
VID en av villorna på "hennes" gata var det en söt kisse som kisade mot solen och mig ..


Så ville jag ta ett kort till .. inte lätt med en cykel i ena handen och kameran i den andra .. 
men fick till det till sist ..


JA ha du lilla kisse ..


HEMMA nu .. denna mås var på taket där jag bor ..
men undrar vad det är som är där bredvid måsen ..

DET var i går ..

NU till dagen ..


Fåglar utanför denna soliga morgon ..


I går kväll virkade jag dom vita kattmössen .. dom gula och dom andra några dagar tidigare .. lite PÅSKMÖSS ska detta bli ..

NU är det 130 i lagerlådan .. 20 kvar .. sedan ska dom stoppas .. och sändas iväg ..
PÅSK-PRESENTER till " mina " KATTHEM ..


Så min lilla gula PÅSK-KYCKLING ..


DAGENS väder då klockan 8,39 .. i morse var jag vaken och uppe redan klockan 8 ..
oj då det var länge sedan jag var så pigg .. men jag lade mig tidigt i går kväll ..
det kan väl förklara tiden också ..


NÅGRA solar men inte TUSSILAGO såg jag på gårdagens cykletur

HEJ SVEJS .........  för i dag ..

2 kommentarer:

  1. Då är det illa om man knappt kommer ihåg vad man själv skrev:) retas lite med dig bara. Det har hänt mig någon gång också och då sitter man där: jaha vad var det nu jag skrev.? Men det gick ju bra det här och fina bilder har du.


    Kram

    SvaraRadera
  2. TACK Eivor ... JA du .. trist när det blir så .. men det ordnade sig..

    SvaraRadera