söndag 23 mars 2014

SÖNDAG

LITE SUR

Blir jag när folk inte kan
 
LÅTA bli saker som inte är deras ........

Bodde 32 år mitt inne i stan .......... CYKELN stog nästan alltid ute på baksidan av det huset .. hände aldrig något där ...
.......... MEN här..    
Nu var ventilen borta i dag när jag skulle ha den ..
JAG blir så sur.. TUR i OTUREN att jag bara skulle till ICA och COOP ..
.........    ingen tid att passa ......... Men jag skulle köpa ett PARASOLL till balkongen ..
men det kunde jag ju inte bära med hem utan cyklen ......

TVÅ ventiler i en påse .. 19:- det kan jag stå ut med .........
MEN ........... INTE tilltaget att ta min ventil ...
JAG handlade det jag skulle på ICA sedan .. och gick hem ..
MEN fy attan höll på att blåsa bort .......... TOG en fika när jag kom hem ..
OCH lugnade ner mig lite .......... OK så farligt var det inte ......

SENARE fick jag lite lite BILDER senare på lite måsar
FRÅN balkongen ..
Då blev jag NÖJD .. gillar att fota måsarna ......
Den första serien tog jag innan jag gicck ut .. vid 09,45 ...

DEN spatserade runt där i skuggan en lång stund ..

Så var jag ute en stund NYSS ........ på balkongen ...
klockan är snart 16,00 ...... då var det åter måsar där ute ........

DEN sitter på TAKET på huset som är 6 våningar högt .. det är 5 portar ifrån min port ..
SÅ det går åt full ZOOM ..
Ett äpple var det dom ville ha .......
Det var inte så mycket mera som hänt i dag ......... 
           
...................... JO jag virkar KYCKLINGAR .............
DESSA virkade jag för ett par år sedan .. NU ska det bli några flera ..

DET här var en beställning jag gjorde då ..
Nu ska det bli gula ... Några ska bli till Katterna .. men dom andra ska bli att hänga i påskriset .. .... mönstret var till en åggvärmare .. där jag bara virkade kycklingarna och gjorde dom lite större än dom var i mönstret ..
Den översta sätter jag på toppen på min köksrullehållare .. jag har en
tomte och en katt som jag virkat till det .. DEN vita virkade jag i går..
Men i dag köpte jag gult garn .. så nu ska det bli lite gula ..
Det blir inga kul-fötter .. bara vrikade ..

JA det finns att göra .. ananrs får man hitta på något..
................     HA DET GO VÄNNER .............

..........................    HEJ SVEJS ......................
OM en vecka är sommaren här .. eller ........ det blir sommartid då
sommar .. sommar .. sommar och sol ....... det vill jag ha ........
15,00 samma väder nu som då för 1½ timme sedan ..
 

2 kommentarer:

  1. Ja du det är inte mycket som får var ifrred numera. Men en ventil det är ju rena busstrecket, det har de ju råd att köpa.

    Fina bilder på levande och hemgjorda fåglar.
    Tack för din kommentar hos mig

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA du .. två ventiler 19:- men tilltaget.. det retar mig ..
      Ja nu är det mycket måsar utanför .. sitter ofta på taket .. och spanar ..
      HA DET åter är det en solig dag ..

      Radera