torsdag 20 mars 2014

Vad ska man säga

VET inte ..
 
........ vädret är inte så kul i dag
Körde igång en maskin tvätt ... Måste ju göra något ..
Lekte lite med lite bilder .. eller lek .. nej då det ska vara så här..

Brukar dikta lite .. men inte skriva direkt på en bild..

Här är kråkan utan dikten .. den var där på innergården ..
det är mycket fåglar där .. I går var måsarna där och flög rynt ..
tror dom på på taket en bit bort .. men lite svårt att se ..
men dom är där på taket .. det har jag sett
En dikt till ..
Där syns texten lite dåligt på slutet .. men tror nog ni som vill kan läsa den ändå .. 
dagens bild från innergården ....

Ett av mina tre yngel .. men oj det gick åt många tryck innan jag fick nåt som gick att visa ..
att ta kort på en rund glasburk .. inte lätt ..
för det mesta är dom i växten nästan i ytan .. men nu var ett litet yngel och simmade runt lite ....
Jag har ju kört igång en maskin tvätt .. ser inte ut att vara skönt ute eller ta en promenad då i detta väder .. få se senare .. skulle ju behöva gå till ICA .. men men .. vi får väl se ..

MINA LILJOR växer och knopparna har slagit ut nu .. inte riktigt alla ..

FICK ÅRET RUNT i går.. där var denna historia .. Den var lite kul ..

Så i går löste jag korsord .. men också lite kattmöss blev virkade framför tv-n på kvällen ..
INTE alla virkades i går .. två dagar har detta tagit..

Städtjejen var här i går ... just då är det lite rörigt ..
men när hon är klar är allt på rätta ställena igen .. värt nästan 300:- per månad ..
då är rutavdraget redan avdraget ..

Dags att kolla om tvätten är klar .. SEDAN en fika
HEJS VEJS för i dag

2 kommentarer:

  1. Textn syns jättebra. Det var ett gulligt ltiet yngel. Ska du odla fisk? Ja till akvarie menar jag förstås.

    Jag betalar 245 per halvår med rutavdraget avdraget. Det passar mig perfekt.

    Storm här idag men det lugnade ner sig framåt kvällen..
    Ha en fin söndag

    Måste rätta mig här lite. Det är inte städning en gång i halvåret det vore illa utan det är fönsterputs. Städning har jag var 14 dag men det har inte kostat någonting. Men nästa månad ska de börja ta betalt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Odla fisk .. nej då .. dom bara kom ändå .. hade köpt ett par Guppy lite mer på skoj .. till mina guldfiskar .. det var bara en kvar .. och fiskar som andra djur förökar sig.. JAg kan dra ner till en timme då blir det mindre i månaden .. men 1½ tycker jag är bra .. då dammar hon och tar lite annat som jag ber om .. jag har en gång i månaden .. än ..så länge ..

    SvaraRadera