söndag 2 mars 2014

MIDNATT

 GOD NATT       

DET blev en toppendag i dag .. eller mera några timmar

Promenad ner på stan .. FAST det var smågrått ute

MAT med min namne hemma hos henne .. MYCKET snack oss tjejer emellan .. 
Vi träffades för ungefär två år sedan genom en granne till henne ..
HON och jag .. samma NAMN .. samma ÅRTAL .. HON är en månad äldre ..
samma intressen .. ingen karl har hon .. men jag har en SÄRBO .. 
HON har sin hund att promenrea med .. jag tar ensamma promenader när vädret tillåter ..
hon stickar en del .. jag virkar mest .. men stickar också ..
HON dansar mycket .. det gillar jag att göra .. men det går inte nu för mina höfter skull .. Underliga äro vägarna ..
VI har så trevligt när vi ses .. 
 
ENKEL och GOD MAT .. falukorv .. morotskaka .. och en egen modell av potatsigratäng .. MUMS var det .. efter det en fika
SEDAN åkte vi till ICA MAXI och handlade .. JAG kom hem med två stora kassar mat ..
skönt att slippa bära ..
PASSADE PÅ ..
Hon handlade också en del .. vi gick ock strosade där en stund .. ibland på varsitt håll .. så möttes vi vid kassorna .. så blev det hemfärden ..

OXANA och jag njöt i fulla drag ....
Lilla rara vovven fick följa med i bilen När vi handlade ...  

INGEN sol i dag .. så då fick hon ligga i bilen ..

HON gillar det .. Så körde min namne hem mig .. DET var lite att plocka med då ..
MEN Så skönt att slippa bära tunga saker ..


NU SLOG KLOCKAN OM TILL 2 MARS det är MIDNATT
 

2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar. Du sov ng när jag la mig en timme senare, kanske.
    Om man inte kan eller orkar allt längre är ju naturligt. Ålderstillägg som vi får leva med. Huvudsaken man har kul ihop.
    Ha en fin söndag.

    Grått här idag också. Men nu börjar det komma lite fåglar så det blir liv i naturen igen.

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Här kom dimman inrasande.. men lättade efter en stund..
    Ålderstillägg .. det var ett bra ord .. HA DET

    SvaraRadera