söndag 9 mars 2014

SÖNDAG

 
9 mars

DELVIS sol och moln .. 13 grader ute.. men blåst .. inte nytagen ..

SKA PLANTERA .. pelargon och ingefära ..
Ingefäran är mer på skoj .. ett test .. Man planterar ungefär som med potatis.. på en sida jag hittade skulle knölen ligga lite i ytan .. på en annan sida lite under jorden .. och stå varmt..
det blev det senare ..
NU STÅR krukan bakom gardinen i vardagsrummet vid balkongfönstret .. sedan ska den ut på balkongen .. liksom pelargonen ..
HAR flera som jag övervintrat .. en del har gått bra andra inte ..
så det ska bli omplantering där senare ...
PÅ gång .. skönt med GROVKÖKET ...

EXTRAPRIS på ICA .. ska testa den ena först .. få se hur det lyser ..
SEDAN kanske jag testar det vid min lilla GULDFISKSKÅL .. eller burk ..
SNÄCKIS .. han far runt och äter alger .. dom andra mår också bra .. men HANEN blev tilltufsad så den dog .. kan vara tufft med bara två honor.. det ska bli en ny när det passar ..

VÄDRET är ju bättre nu .. än på ganska länge ..

I MORGON ska det bli en långpromenad.. även om vädret inte är på min sida..
FÖR JAG SKA KOLLA MINA ÖGON .. den promenaden tar minst en så där 30 minuter dit .. så ska jag hem också ... SÅ SNÄLLA
HÅLL ALLA TUMMAR för att vädret är bra .. ska vara där 13,40 ..
SÅ mycker mera har jag inte att skriva i dag SÅ ..........

HEJ SVEJS ..........
    
jo en sak till

I DAG är det 7½ år sedan min kära sambo lämnade detta jordelivet ..
SÅ saknad TROTS tiden .. DET känns nästan som det var i går ..
TIDEN LÄKER INTE ALLA SÅR ..
det finns en skorpa som släpper och varar lite då och då ..


VAR RÄDDA OM VARANDRA .. men vet inte vad LIVET gör ..
 

2 kommentarer:

  1. Då hoppas jag att det var uppehåll hos dig då. hÄR REGNADE DET ALLDELES FÖRSKRÄCKLIGT DÅ, DET BÖRJADE DEN TIDEN. gENOMSUR JACKA ÄRMARNA GICK ATT VRIDA UR. mEN FÖRE DET SKEN SOLEN OCH VID 16.30 KOM DEN IGEN.

    uRSÄKTA CAPSLOCK, MEN SKRIVER INTE OM.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. TILL STAN i går .... per cykel .. då var det fint väder.. soligt ,, fick en fika hos Karin o Lasse.. sedan blev det fortsatt tur till ögonsköterskan .. lite olka kollningar.. KANSKE att det blir en STARR.operation om ett ½-år .. MEN hemvägen FY ATTAN då kom retgnet .. den hemturen tog 10 minuter.. hade jag gått hade det tagit 30 min.. cyklade med rakertfart hem .. bra jacka som tål lite regn .. men ändå rätt så vat om knäna.. det blir ju det när man cyklar .. ANNARS en bra dag ... men resten.. den sov jag bort från kl, 16,00 ungefär.. missade en del kvällsprogram .. MEN så är min fibro .. MÅ SÅ GOTT .. sol i dag .. NU kl, 9,00

    SvaraRadera