lördag 22 mars 2014

Lördag

Fast jag trott det varit söndag

I går den dagen den kan vi glömma .. den sov jag bort .. DET var jag och FIBRON som var osams .. Det blir bara så ibland .. en del är vädrets fel .. 
För detta hattande och velande vad gäller vädret .. både kropp och själ blir ju villsna ..

MEN ..........

I dag mår jag bra ..........

DET blev en långpromenad med lite avbrott på vägen .. 2½ timme var jag nästan ute med avbrott en ½-timme hos Karin med fika ...

FÖRST tog jag Ortvägen en kort bit ..svängde av på GRUVVÄGEN där det är en massa villor .. så kom jag ner till STENBROVÄGEN som om man fortsätter den kommer ut till HARG o OPPEBY.. eller svänger av mot ESKILSTUNA .. eller man kan svänga ner till innerstan den vägen också .. JAG gick över ån .. en lite bit .. kollade om vitsippoena var kommna .. nej men några tvåbenta med näbbar var det där i skogskanten ....


Så vänder jag och tar å-promenade iväg .. över parkeringen där .. sedan över järnvägen ..
SÅ en liten bit till .. så är jag hos KARIN ..

Där blev det som vanligt en fika .. och lite snackande .. med Lasse också som satt med vid bordet .. Så in och lämnade en Året Runt till MIN NAMNE .. HADE fått dubbelt denna veckan .. då det har strulat med leveransen lite ...

DÄR sa jag bara hej .. SEDAN gick jag till CLAS OLSON:s .. ..

Där strosade jag runt en stund .. .. sedan förbi TORGET .. kollade in lite växter.. men köpte inget .. ville inte bära .. det tar jag en dag när jag har cyklen ..

DET var skönare ute än jag trodde att det skulle vara .. för blåste det gjorde det även i dag .. MEN det var värre i går ...

Så tog jag Storgatan en bit.. för nu var det dags att gå hem .. GICK förbi min fd garnne ..
ingen hemma ..
MEN JAG träfafde min FD portvakt .. med fru .. från då jag bodde där på Kyrkogatan ..
så det blev en kort pratstund där i korsningen ..
SEDAN den JOBBIGA STOCKHOLMSBACKEn hemåt ..


DETTA hus ligger i en vinkel mellan två gator

DET är som ett y där .. av gator ..


SOLEN sken det hängde ner några grenar där i järnvägsslänten som är där innan .. järnvägsbron över gatan ... SEDAN knallar jag den jobbiga långa sega backen hemåt ... 
men det går ganska så fort ... lite mer än 10 minuter tar det ... men jag ska ju stanna och ta en massa kort .. så den tiden den stämmer aldrig .. när jag har kameran med ..
och den är med för jämnan när jag går ut ....


Istället för att svanga av gatan när jag är uppe för stockholmsbacken går jag rakt fram ..
Där är mitt hus snart .. men på ndra sidan parkeringen .. mittemot där är det stora

BADHUSBYGGET .. ELELR  RENOVERINGEN AV DET .. som BLIR MER ELLER MINDRE ett helt NYBYGGE .. då det var större fel på det än vad dom trodde från början ..


JA så var jag då hemma .. nästan

ELLER jag är hemma .. men står och kollar in ett träd där ett skat-par har fullt upp med sitt bygge .. men får inte med det som jag vill .. det blev bara en ända röra av grenar och svartvitt .. och av skatorna ..  men där är det ..  ett par portar från min port ...


Lite vårblommor som jag tog här och där kommer nu ..  och ett träd också som var stora knoppar på .. på "min" gata ..


Skillan på gruvvägen .. på väg ner mot ån ..

KROKUSARNa i Stockholmsbacken på väg hemåt



DET var dagens promenad ..

......... HEJ SVEJS GO VÄNNER ..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar