lördag 8 mars 2014

8 mars

HEJSAN denna soliga lördag

Men oj så blåsigt det är ..

Man kan nästan hur det blåser.. Och ett flygplan passerar just när jag fotar..



DAGENS tidning med korsordet i .. det är redan löst .. lördagsnöjet ..

LITE dävet i kroppen i dag .. men det är så .. MIN FIBRO och detta ostadiga väder.. går liksom inte riktigt ihop med varandra ..

Jag har sovit .. fikat .. ätit .. fikat igen .. så tittat på TV-N .. lite blandat sport och annat .. Stickar på ett par tofflor lite då och då .. Korsord har jag också löst en del ..

VARVAR dagen .. som alla andra dagar ..


SOLEN klockan 9,40 .. skuggar på marken .. på innergården ..


Klockan 15,15 .. sitter i min TV-FÅTÖLJ .. kollar ut .. ser detta ..

zoomar in kameran .. tar ett kort .. ramar in det på en och samma gång .. balkongdörren är det .. och så ser man balkongräcket där .. den övre delen ..och även då kom ett flygpland ..
dom går förbi ganska så ofta ..

STOCKHOLM ARLANDAS SKAVSTA flyget ligger en knapp mil utanför stan ........


GICK runt här inne .. DÅ tog jag kort på mitt kylskåp .. bara så där på skoj ..


DESSA klämmor .. finns fyra .. sitter där bara som minne .. tror det var 1982 som jag var med min sambo då .. första gången utomlands .. köpte dessa + en stor som var till att stänga chipspåsen med .. men den har pajat sedan länge ..

DEN röda .. sätter jag på diskmaskinen när det är ren disk i den ..

SÅ ett minne till finns där .. men det sitter ganska så långt ner..


EN kattleksak .. den får hänga med trots att det är tre år sedan mina raringar blev änglakatter ..


klockan 15,20 framsidan .. björkarna är på andra sidan parkeringen som är där.. DET andra trädet alldeles utanför mitt köksfönster.. då var det inga moln där.. men nyss var det en del även där..

9 +-grader ute .. men på solsidan vid balkongen är det + 13 grader nu ..

Men blåsten gör att det är inte alls skönt där..

HEJS SVEJS ..

slut för nu .. hoppas blåsten upphör tills i morgon .. för då ska det bli en promenad i solen ..
var det tänkt ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar