onsdag 5 mars 2014

Min almanacka 1945

Vädret  kör repris i dag också
 
VAD ska man säga  .. repriser både här och  där ..
NU kör vädret repriser nästan varje dag  ..
 
JAG letade efter en sak om hur månen såg ut .. vad gäller tecknen i almanackorna ..
BLEV osäker på vilket som var helmåne..
Hade blandat ihop dom .. trodde jag ..
DÅ visste jag att jag hade min GAMLA
ALMANACKA FRÅN 1945 .. kollade där..
Istället för att leta på datorn .. internet .. där finns mycket annars att hitta ..
MYCKET intressant var det där..
KOMMER inte ihåg när jag fick den av min mamma ..
MIN MAMMA är 90 år eller blir det i november ..
 
FRAMSIDAN
 
DET var detta jag letade efter
 
INSIDAN
 
FOLKMÄNGDEN då
 
MIN MÅNAD
 
FLAGGDAGAR då
 
DIKT av någon .. almanackan gavs ut för att hjälpa de blinda
 
PORTOLISTA
 
DAGENS MÅNAD men det var då det
 
JA det var detta .. ibland är det trevligt med gamla saker ..
 
HEJ SVEJS FÖR I DAG
 
 
 
 
 
 
 
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar