fredag 7 mars 2014

7 mars


Vädret.. ja delvis repris i dag igen

Mulet på morgonen .. nu klockan 14,00 LJUSNAR det mer och mer ..

I går var det sol på em ..


DET här kortet tog jag i går .. då var jag på väg till min STUDIECIRKEL ..

Det är ett flygplanssträck .. som börjar att försvagas .. KUNDE inte få med hela .. 
men det ser ju så kul ut .. fick ett tips..

EN groda som simmar ..
JA JA man kan leka med tankar om vad det kan vara ..

JAG har ju dålig hörsel .. SOM så många andra och äldre..


BATTERIBYTE blev det i dag ..

MIN MAMMA vill inte anväda sina hörapparater .. men är man 90 år.. så ..
men det vore ju bra om det var lättare att prata med henne ..
I går fick jag se .. en bra sak ..



DOSAN som hon kan koppla om på olika sätt ..


Hörlurarna som hon har på huvudet ..

NU vill hon använda dessa istället för vanliga apparater i örat ..
detta är en av medlemmarna i cirkeln .. hennes dotter är också med..

HON fick dessa medans hon skulle få vänta på hörapparater .. men vill använda denna ..
HON har den på sig när vi pratar på cirkeln ..
HON hör jättebra med dessa ..

NÄR jag fick se detta så tänkte jag direkt på min MAMMA ..

Men bor man nästan 4 timmars bilväg från varandra så är det inte lätt ..

MEN min lillasyster bor vid Hormborgarsjön inte så långt från SKÖVDE där mamma bor..
så hon hjälper till så mycket hon kan .. så jag har sänt bilder till henne i dag ..

JA det är jobbigt att inte höra .. JAG använder texten på tv så ofta jag kan ..
för jag har inte alltid mina apparater på mig här hemma..

ALLA program är inte textade .. MEN är dt nåt viktigt ..
då tar jag på mig mina hjälpmedel .. tur dom finns


En skata i en list på gräsmattan nedanför min balkong ..
men lite fel avständ för min kamera ..


KVÄLLSMOLN .. var vid ICA vid femtiden i går kväll..


Köpte bla dessa ...

HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar