tisdag 19 augusti 2014

Blandat väder

Fy vad trist det är ute
Vädret vet inte vad det vill i dag .. BLÅSER .. regnar ibland .. så ibland är solen framme ..

Jag har Virkat klart denna omgång med kattmöss .. 100 st ..
DEN 30 ska jag åka till NORRTÄLJE KATTHEM .. då ska mössen med dit ..
HÄR ligger 100 st ..

NU ska dom stoppas .. men när jag skriver detta är det klart ...

Här är jag på gång
Kattmynta ..  Fibervadd  .. så påse där dom ska vara  ..
 

I GÅR kom mina hörslanger efter  en del strul .. först beställde jag från där jag köper batteriern .. fel .. sände åter .. och hade med mina gamla.. får ett telefonsamtal  .. det var snällt.. DOM hade inte min sort .. SÅ beställer jag från det kortet jag fick för länge sedan av hörcentralen  .. fel .. där också .. jag ringer o pratar med dom .. sänder med mina gamla som jag hade fått åter  ..  Så äntligen blev det rätt .. FÖRUT har jag fått från HÖRCENTRALEN .. men det får man inte nu  ... MEN nu ska det väl vara rätt nästa gång.. JA JA så det kan bli ..
MEN SOM TUR VAR LÖSTE DET SIG ...........

MINA slangar heter CORDA 2  DET stog bara CORDA på kortet .. INTE lätt då .. att veta
JAG var till ICA .. SKULLE kolla vad dom hade för smaker till min SODASTREAMER ..
DÅ fick jag se att dom hade fått in samma sort  maskin som jag köpte på Elgiganten för ett par veckor sedan ..
Samma pris .. så det var ju bra .. Så jag köpte extra flaska till ..  och GINGER ALE ..
GILLAR den smaken
ATT JAG köpte den på ELGIGANTEN beror på att jag hade ett presentorkt där .. fick det när jag köpte min nya DORO .. för en dryg månad sedan ...
 VILL ha lite smak ibland .. men  kör mest med bara kolsyra ..
NU slipper jag bära hem  tunga flaskor .. eller brukar mest köpa det när jag har hyrbilen .. det är ju så tungt att bära ..
NU ska jag ha hyrbil den 30 och åka runt lite .. men denan gång ska jag till NORRTÄLJE ..
STORLOPPIS på KATTHEMMET där då  .. lördag o söndag .. tror jag åker på lördag ..
Har jag tur så ska vännen följa med .. men han kanske ska till DALARNA .. typiskt att det skulle bli just då ..

Han brukar följa med på HJÄRT- LUNGSJUKAS rehabvecka .. JA ja så kan det bli ..
KROCK  .. men jag åker till katthemmet ensam .. då .. 

VARIT där flera gånger ..
TVÅ gånger har jag träffat SUSANNE AXELL från FRÅGA DOKTORN ..
SÅG att det börjar den 25 augusti igen .. bra program ..
NU är det snart dags för tv-kvällen ..

HEJ SVEJS ...
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar