fredag 15 augusti 2014

Fredagskväll

HEJSAN vänner

Sitter och virkar .. tittar på tv ..
Har haft vännen här några dagar .. men nu ska han till Norrköping och Finspång några dager .. eller en hel vecka .... med lite bilåka ner åt Småland till ...


Jag har egentid med det jag vill göra själv .. denna veckan ..

Vi har ätit mat tillsammans ..

Tagit promenader och löst korsord .. vännen gillar korsord..

I går var jag till Distriktsköterskan .. visade en liten knöl där bak .. HON kunde inte säga mer än att det var en liten böld .. en del bölder måste man få hjälp med att tömma .. så jag ska till en dr .. så jag står på en kölista .. då jag normalt inte går på denna vårdcentral .. men vill byta till denna .. och det ska jag få göra .. Så om en månad ska jag få komma .. trodde hon .. det gör ju ont där bak .. men bara lite men tillräklingt för att kolla vad det är ..

PÅ hemvägen i går .. så gick jag till mina vänner vid Gamla fängelset .. det är ombyggt till lägenheter .. det har jag väl sagt flera gånnger ..

PRAT där hos min namne .. och fixade en sak på hennes dator .. eller hon fixade det själv.. när jag sa hur hon skulle göra.. VARFÖR det blir STOR text ibland .. det undrar hon ..

JA JO hon kommer åt +knappen .. men att komma på att trycka

på - knappen kan var knepigt ibland .. när man är osäker på vad man gjort .. Hon skrev upp nu .. tills nästa gång det händer ..

Hänt mig ibland också .. att jag gjort nåt som jag måste klura på för att komma tillbaks till utgångsläge .. DATORER kan vara knepiga ..

ALTSÅ jag var till min namne .. sedan till mina andra vänner där..

där blev det fika .. lite kort utanför hos min namne .. hon var så mallig för sina goda tomater..


HÄR visar hon mig sina tomater.. när jag tar kort på en nästan vissen ringblomma .. men så fin den var ändå ..

Så lilla hunden som vilade i en stol där utanför ..

I dag när vännen och jag promenerade tog jag kort på några svampar ..


Svampar .... på en gräsmatta ............ och en ful - ruggig ............


Skata som vände ryggen till .. RUGGIG såg den ut ..


I går på ett brospann .. där jag gick över .. vid FORS ullespinneri ..

eller fd spinneri .. är det ... lite udda färg på denna duvan ...


NÄR vi kom hem i dag .. tog jag kort på min balkong från UTSIDAN


OCH vännen öppnade dörren åt mig .. eller han tog dörröppnaren till hjälp .. det är det vid vår dörr och vid hissen .. troligen bott någon som behövde hjälp med att öppna dörren .. DÖRRARNA är rätt hårda att öppna .. så är man inte så stark han det behövas hjälp .. DET är det från innergården .. kanske någon med rullstol .. PÅ framsidan är det en liten trapp .. så där får man öppna själv ...

JA det var detta ..

HA EN BRA HELG ..

HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar