tisdag 5 augusti 2014

Mulet i dag

Kom några regnstänk .. bara skrämskott ..

Det behövs regn .. DÅ tänker jag inte bara på alla skogsbränderna ..

Kvavt i dag ..
I går .. den dagen den bara försvann .. den sov jag bort i stort sett hela dagen ..

kommer en sån där dag ibland .. men den värmen som var i går den tog totalt knäcken på mig .. orkade ingenting då ..

I dag är det mulet .. runt 25 grader .. svaga vindar .. NU när kl, är 16,31 ..

Vad ska man göra ..

I går morse strimlade jag lite papper ..
Två stolar som stöd för påsen.. rätt ner i ..

I dag har jag först skrivirt .. och hämtat ikoner på nästan alla mina TV-PROGRAM ..
det gjorde jag häromdagen .. Skrivit kanalnummer på alla ...  i dag

Baksidan .. där är alla filmkanaler och sportkanaler..
dom har jag bara ett ½-år .. men slipper leta när vännen är här och vill kolla lite sport

Jag har en inplastare .. så därför fixar jag små underlägg till rumsbordet ..
MEN jag fixade bara en i dag .. vännen har sin kvar ..

MEN JAG ÄR SUR .. för min KAMERA är inte åter än .. BLIR inte lika bra kort med mobilen .. Men bättre än inget alls.. UTE är bäst ..

I morse hade Sn sin egen stuk .. och så kom HEMMET JOURNAL samtidigt ..
undrar varför.. det är en korthetsprenumeration ..
annars kommer ju veckotidningarna med posten .. också ett DOROKORT ..

men detta blev ok .. tände lampan i hallen då ..

JA JA så det kan vara ibland .. Men dagarna kommer och går

ocke vi vill eller inte .....

HEJ SVEJS .. för i dag ..

Lite kattmöss virkar jag när lusten faller på ....

4 kommentarer:

  1. Hejsvejs på dig.
    Håller med att man orkar inget, och visst behövs regn både för den stora branden och för det övriga.
    Ha en skön dag nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJSAN .. Ja men här har det regnat i natt.. men för lite..
      HA EN BRA DAG.. i dag kan jag andas som vanligt.. för 16 grader.. ok 20-22 är inte fel ..MEN behöver vila lite från värmen ..

      Radera
  2. Numera kommer veckotidningarna med morgontidningarna. Har varit så ett par år här. Inte hjälper regn och åska i år inte, det är lika kvavt ändå.
    Men jag gillar värmen så jag lider inte av det.

    Grå Jako är mysiga som pratar mest men även Aror pratar ju en del .Den här både sa god dag och svarade i telefon och lie till. Kul liten kompis där.

    Ha en fortsatt fin sommar nu
    Kram

    SvaraRadera
  3. HEJSAN.. ja min pratade jättemycket.. men inte om främmande tittade på henne..
    KVAVT ja fy attan .. jag gillar inte den extrema värmen .. men sol vill jag ha ..
    Året Runt som jag har den kommer med posten ..

    SvaraRadera