söndag 24 augusti 2014

EN SORGENS DAG

 


I går fick jag ett tråkigt besked ..

MIN älskade mamma har slutat sina dagar .. NÄSTAN 90 år

HON skulle ha fyllt den 2 november ...

Jag fösrökte hälsa på henne varje år i november .. då hon fyllde år..

Men ofta åkte jag lite tidigare i oktober .. för jag ville inte riskera dåligt vinterväder ..
då resan tog nästan 4 timmar .. så jag sov alltid kvar där en eller två nätter .. ..
NU hade jag planerat att få fira hennes 90-årsdag .. men det blir inte så ..


FÖRRA året var jag inte där.. då var jag mitt uppe i min flytt ..

DEN 30 nu augusti har jag bott här ett år ..

OJ oj vad tiden går..
VILA i frid och ro NU lilla MAMMA ..


nu får du förenas med din älskade NISSE

Nisse gick bort den 31 augusti 1997 .. 17 år sedan ..


Här dom med ett av sina barnbarn .. Linda för så där 18 år sedan

JA TIDENS GÅNG .. men jobbigt just nu när det sker .. när beskedet kommer .. och man bor så långt ifrån varandra och inte ses så ofta ..
JAG har en HALV-SYSTER som bor nära.. vid Honborgarsjön .. det är LINDAS mamma .. MAMMA födde ett tvillingpar väldigt sent ..


Men det är inte Nisse som är far till dom .. men han var det  .. ändå ..

Så jag har två halvsyskon som är 4 månader yngre än min äldsta dotter som blir 50 år nu i december dagarna för jul ..

NU orkar jag inte mer .. det är jobbigt .. att skriva och minnas saker som är och har hänt .. Men många bra och trevliga minnen ..

VILA i frid            alla vänner som borta är





 

4 kommentarer:

  1. Beklagar sorgen.
    Jag förstår att det är jobbigt för dig nu. Men ta den tid du behöver. Du vet att vi finns här ute omkring dig.


    Kram

    Eivor

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ EIVOR ..Alltid jobbigt att förlora någon .. MEn vid den åldern känns det ändå bättre än när det är yngre.. Många tankar och minnen kommer och går..

      Radera
  2. Jättejobbigt förlora någon kär anhörig.
    Jag beklagar sorgen.
    Du får vara glad du fått haft kvar din mamma i livet så länge.
    Tröstkram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK för din kommentar.. JO det är jobbigt.. MEn ändå känns det bra.. hon var gammal.. Så då känns det inte lika fel som annars.. NU är det den jobbiga Begravningen kvar den 9 sept.. En lång bilresa också .. MIN dotter eller båda ska följa med..och ta avsked..

      Radera