torsdag 21 augusti 2014

HEMMA-PYSSEL-DAG

I dag blev det en HEMMA-PYSSEL-DAG
...........................................................................................................................

skrev först detta i dag på facebook

Trist väder här i dag .. blåser .. 14 grader .. Frukosten klar .. tidningen läst .. NU ta rätt på en stökig diskbänk .. och allt annat som man måste göra här hemma.. blommor ska vattnas både ute o inne ... Men lite trögt .. det är vädrets fel ..
FIBRON o jag är osams när det är så här .. och så regnpromenaden i går.. DET känns i kroppen .. Så är jag osams med min mobil .. ska instalera ica.s APP .. ICA HANDLA .. men det är inte den som dom visar i Buffe .. blä så sur jag blir.. undrar vad som är fel .. Får ta hjälp av min dotter när det passar .. VILL SJÄLV .. men får inte till det .. NU slöar jag en stund innan jag tar itu med dagens göromål..

.......................................................................................................................

Sedan skrev jag detta ...

DET var en del arbete gjort i dag .. fixat några betalningar .. via internetbanken ..
Klart färgen skulle ta slut när jag skulle skriva ut rapport .. så jag vet vad som är och ska betalas ... Då är det resten kvar .. tar det när lusten faller på .. innan dagen tar slut .. tvätten är undanplockad .. och sängen bäddad .. disken är kvar ..
MEN ingen annan som gör det .. så jag får väl ta tag i det .. snart ...
MEN skönt att ingen tjatar på mig .. mer än jag själv ..
Hi hi .. LITE PIPPI LÅNGSTRUMP i MIG ....


DETTA skrev jag på FACEBOOK i morse .. eller förmiddagen är det väl för dom flesta ..
jag är ju inte precis morgonpigg

Ja ja så det är ibland ........

Den stökiga diskbänken och med full och tom diskmaskin ..

Då är det inplockat där det ska vara .. lite disk kvar som ska torka ..

MEN nu är det fixat för i dag ..

Vädret blev ju riktigt bra framemot lunhtiden ..

ÄN blommar det fint på balkongen .. torsdag 21 augisti ..

Här är allt skräp som blev när jag bytte färgpatronerna i dag ..

Det blir en del när alla utom en byts på samma gång .. det blev så i dag

och ofta blir det så ... 5 av 6 färger byttes i dag ..

JA ha .. klockan är snart 12 .. ja 20 minuter kvar just nu ..
OCH jag har sällskap av ROLAND CEDERMARK från en CD ..

DET får räcka så här nu ..

HEJ SVEJS ......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar