söndag 3 augusti 2014

Skyfall

Var det i natt ..

Vaknade kl, 4 det dånade ute och slog på fönstret i sovrummet

Vännen sov som en dö gris .. han är döv på ena örat .. så med det uppåt hör han inget ..
men jag hörde ... oj oj .. många som varit vakna i natt .. läste jag på FB ..

Vännen och jag har haft en skön lugn helg .. lite handlande och en dag bara en trevlig promenad .. men då var det nästan för varmt..

HADE jag haft min kamera hade jag kunnat ta några regnbilder ..
men det blir inte bra med mobilen .. i mörker ..


Borgmästarhagens skolas område är detta .. det är mycket skog runtomkring där ... lördagspromenaden ...


I går försökte jag ta kort .. när kajungarna matades nedanför balkongen ..
men det blir inte bra med min DORO-MOBIL
.. så jag får ha tålamod en vecka till skulle jag tro innan min kamera kommer åter ..
bättre än inget alls ..

Några nya kattmöss har det blivit i helgen ..


Lagret ska stiga lite varje dag tills det är fullt i lådan .. 150 rymms där..

SEDAN ska en del med till Norrtälje i slutet av augusti .. för då har jag planerat en tripp dit .. med eller utan vännen ..

Han gick nyss hem .. då han ska till Finnspång några dagar ..
Men en trevlig helg har vi haft .. om en en riktig slöarhelg ..

med korsord o tv .. och mycket prat .. och mat .. trevligt med sällskap vid matbordet ..

Ja nu är vädret .. kvavt runt 25 grader .. lite fuktigt efter nattens skyfall ..
HA DET SÅ BRA ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar