onsdag 27 augusti 2014

FULLT upp

PÅ Lördag ska jag åka till NORRTÄLJE

Så jag har gjort färdigt 100 + 10 kattmöss ..

Så 7 almanackor.. en blev fel .. körde ut på fel papper .. men den tar jag själv .. Några till Katthemmet .. en till en bekant som jag ska möta där.. EN BLOGGVÄN . vi ska ses på riktigt .. inte bara via SKYPE ..

Så har det varit några telefonsamtal om mamma .. hur mina andra syskon ordnar till det ..
Så alla tankar .. så lite tårar har det varit ..

DÅ blir det STILLESTÅND i hjärnkontoret .. Så då bara jag sitter och gör ingenting ..
I DAG har jag .. eller ska fixa till det sista på almanackorna .. dom är utskriva .. det som tar tid är att skriva in alla dagarna .. helgerna ..


Så det har jag pysslat med emellan åt sista veckan ..

SEN är det bilderna som ska fixas till .. Men sedan ska jag byta bilder .. men det blir senare .. dessa som ska med ska slås hål i och slås ihop med spiralfjädrarna ..

SENARE innan jul kommer jag att byta bilder och göra en del personliga almanackor till vänner o bekant .. det brukar gå rätt så bra ..
DÅ är ju allt annat redan klart .. med dagar.. o helgdagarna ..


Först slår jag hålen .. Får ta 7 blad åt gången .. det blir för tjockt annars ..
Så ska fjädrarna dit .. Det är en framsida och en extra infolapp .. om varför jag gör detta och virkar alla kattmöss

SÅ dagens moln som blev nu på em ...

Så bankärenden måste göras också .. betalningar .. fylla på konton .. så pengarna finns om jag behöver ta ut när jag är borta ..
SÅ ska man ha mat och fika emellanåt .. Så det finns en del att pyssla med ...


I dag kom ÅRET RUNT en dag för sent .. så då måste jag ju läsa lite där ..

NU ska jag fortsätta göra hål ..
SÅ HEJ SVEJS ..

2 kommentarer: