tisdag 2 september 2014

BILÅKARHELG

DÅ ska jag skriva om helgen
 
OJ oj vilken tuff helg det varit ..
Fibron och jag blev osams .. det viste jag att det skulle bli så ..
FÖR .. VILL MAN HA ROLIGT .. FÅR MAN LIDA OTROLIGT ..
Mitt eget lilla ordspråk .. FÖR så blir det när det blir lite extra ..

Fredagen den 29 AUGUSTI först hämtade jag hyrbilen .. .. så åkte jag och hämtade vännen .. SEDAN bar det iväg till KATRINEHOLM ..
Ville se min SYSTERS utställning på hennes tavlor .. i olja ..
Ekorren var såld .. annars hade jag köpt den ..
Ett tretital tavlor hade hon och visade ..
Så fikade vi där på biblioteket.. där det var i Katrineholm ..
Efter det for vi till en fd kolega i ZOOBRANCHEN ..
Zoologibitiken djurmagazinet i Katrineholm ..
DÄR köpte jag några fiskar till mitt akvarium .. Vi pratde en lång stund..
JAG var ofta med när han ägaren här och min fd sambo var på utställningar och
kickoffer för butikens räkning.. .
Efter detta besök åkte vi runt lite innan vi kom hem och det blev mat hemma ..
Vrå stenåldersby .. där blev det ett stopp .. innan vi var hemma ...

NU var det kväll nästan .. det blev lite mat innan tv och kvällsfika ..


LÖRDAG 30 AUGUSTI
NU var vi uppe skapligt i tid.. klockan 10 skulle jag åka till NORRTÄLJE ..
Vännen for till SKAVSTA där han hjälpte till inför flygdagen som skulle bli på söndagen ..
JAg körde hem vännen .. laddade GPS-en sedan for jag iväg ..
DITRESAN till NORRTÄLJE flöt på utan bekymmer.. två timmar tog det ..
det visste jag 4-de gången jag är där ..
Utanför NORRTÄLJE KATTHEM .. och från loppisen och en KISSE .. just när jag var där var det så mycket folk så det var svårt att se .. Men jag har varit där.. så det var ok .. JAG lämnade 100 AV MINA VIRKADE KATTMÖSS .. OCH 5 ALMANACKOR .. SÅ DOM KAN SÄLJA TILL FÖRMÅN FÖR DOM HEMLÖSA KATTERNA ..
jag FICK MED MIG EN STOR kasse MED GARNER HEM
SORTERADE LITE HEMMA PÅ RUMSGOLVET I GÅR ..EN LITEN MUS HITTADE JAG OCH EN PÅBÖRJAD STICKNING FANNS DET I PÅSEN .. OCH SYTRÅD till MASKINSÖMNAD OM JAG INTE FATTAT FEL..
Men dom kan jag inte virka av .. men använda när jag syr ..
EFTER Katthemmet där jag träffade en av mina bloggvänner .. SÅ for hon och jag in till NORRTÄLJE STAD där det blev fika och gå runt lite ..
MUMS så gott det var med fika ute och ån var där i närheten ..
Kajan den var vid fiket .. En vit and eller är det en anka .. den var rätt så liten ..
SEDAN for vi hem till ANITA som bor i NACKA .. ett område som heter SALTSJÖ-BOO ..
där blev det fika och kollade hur hon bodde och träffade hennes kisse REVIS ..
REVIS hennes fina katt .. och jag ville visa att jag varit där ..
Jag .. och bilder där hon bor .. Altanen och så bilen som jag parkerat .. och vi fick gå en bit..
ett äldre och fint område .. mycket kuperat .. och väldigt bevuxet..
JA..  så efter fikat blev det dags att ÅKA HEM .. men där blev det lite strul ..
JAG satte GPS-en på hem .. men tänkte mig inte för.. så den ville tillbaks till NORRTÄLJE..
så det blev lite snurr innan jag kom ur stockholm .. men hem kom jag var hemma klockan sju .. DÅ var jag trött ..
Hämtade vännen hemma hos honom i stan först .. sedan for vi hem till mig.. för på söndagen skulle vi till skavata och FLYGDAGEN ..
det kommer senare .. för nu är jag TRÖTT ..

HEJ SÅ LÄNGE för nu ..

2 kommentarer:

  1. Hej Margareta! Så fint du lagt upp allt på din sida. Ja nog är det tusan vi skall ha så långt emellan varandra så vi inte kan ses så ofta nog. Men här kommer ett litet förslag, vi kanske kan ses i Södertälje nån gång för det är väldigt mysigt där med. Eller i Gnesta för dit är det längsta jag får åka tror jag, men vet ju inte om det finns/är nåt "mysigt" att kolla på där?? För visst måste vi väl hitta på nåt så vi kan ses igen?? Sååå trevligt som vi hade. Kram Anita och Revis

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ ANITA o REVIS.. Klart vi måste fixa så vi kan ses igen .. nån gång ..
      DET var JÄÄÄÄTTE-TREVLIGT .... I DAG varit på stan .. KANONVÄDER här .. över 20 grader..
      VI hörs HA DEt ......... ME

      Radera