fredag 26 september 2014

DATASTOPP

Nästan hela dagen ..

Även på TV-n var nästan alla kanaler svarta ..

DET är för att den nya TV-BOXEN TIVO-TV är delvis datastyrd.. ..

Så här såg en del kanaler ut .. det var bara dom markbundna kanalerna som funkade ..

Så vid LUNCH-TIDEN tog jag mig en tupplur.. så mina ÖGON fick vila ..
DET som jag ville se på tv-n .. där var det stopp ..
Datorn var det stopp på .. Så lika bra att ligga lågt ett tag ..
I sängen blev det ..
LITE irriterad i öonen efter STARR-operationen .. för det är obalans mellan det
opererade och det andra .. ett KLART öga o ett SUDDIGT ..

Så därför blir jag trött i huvudet och ögonen om jag arbetar för mycket ..
MEN så svårt att låta bli .. DET KLIAR ju i stick o virkfingrarna

Men lite har jag fixat .. plockat undan disk i köket ..

Stickat en stund på mina tofflor ..

Svart underdel o gråmelerad överdel denna gång ...

Klockan 08,58 tog jag lite bilder från balkongen .. sedan efter frukosten ..

Och att tidningen var läst .. då skulle jag lägga in bilder på FACEBOOK ..
men icke sa nicke .. stopp .. kom inte in .. det var nåt större NÄTFEL ..

Sedan vid tretiden kom det igång ..

Fåglar på innergården ...

I dag fick jag bilder på KOLTRASTEN ...

DAGENS moln då vid 9-tiden ..

och lilla KOLTRASTEN fick vara med en gång till .. ..

NU .. klockan är 18,19 .. det har regnat lite en stund .. och blåst ganska så mycket ...
JAG kollade på COLUMBO förut .. på 1-an .. denna gamla deckare med PETER FALK .. 
Han är ju bara så udda .. men mysig i sitt lite udda sätt att lösa sina brott ...


DET var detta ..

HEJ SVEJS ..

2 kommentarer:

  1. Tittar sällan på TV så Tivo har jag inte alls. Datorn har gått perfekt.
    Tack ska du ha men den här ryggen får jag leva med, bara lite bättre ibland. Men jag är van.

    Ha en fin helg

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungefär som med min fibromyalgi .. ibalnd bättre ibland sämre..
      JA du man får leva med sina krämpor.. JUSt nu lite osams med mina ögon .. ett opererat . för Starr .. så det är lite obalnas just nu .. men det blir väl bättre när det andra blir opererat ..
      HA DET

      Radera