torsdag 18 september 2014

Operationen

DEN gick bra

STARREN är borta på höger öga..

det andra kvar .. ska väl opereras nån gång.. 
MEN oj .. JAG fick panik när jag låg där i stolen .. och dom lade skynket för ansiktet ..
Men duktig sköterska lugnnade ner mig.. sedan gick allt bra ..

 Så efter lite datastopp på APOTEKET kunde jag hämta dropparna som jag ska ha i tre veckor..

SEDAN en promenad hem .. först till Karin .. och sedan till ANNAS där vi firade henne och min namne .. Karin 85 år.. det andra .. vi blir ju inte yngre .. vi har stannat i vår nuvarande ålder.. vi två Margaretor som är födda samma år med en månads mellanrum ..

Efter maten .. och fikat .. tog vi en sakta promenad hem .. på en kvart ..

DÅ där på ett ställe såg vi dessa SOL-ROSOR på en balkong..

Kalspadergodis hette denna tårta.. som min namne hade med sig.. vi hade frågat ..
och det var ok .. för vi var stamkunder där..

Margareta hade dekorerat fågelbadet .. så fint..

SEDAN tog jag bussen hem .. MEN MARGARETA hant komma förbi före bussen så det blev bil hem .. NU VAR jag ASA-TRÖTT .. gått till och från LASARETTET .. så operationen .. så väntan på apoteket.. så kalaset på restaurangen .. Så skönt att komma hem .. Sätter mig i fåtöljen .. somnar ... väcks av dörrsignalen ..

DET var vännen som kom ..

Så i morse blev det frukost för två .. med morgonskuggan på väggen ..

NU är vännen hemma .. han ska till DALARNA i 10 dagar ..
MEN SOM HAN SÅ .. 10 dagar går fort .. ha ha .. sa jag .. för dig som kommer att ha fullt program där.. träning mm i Hjärt- lungsjukas regi ..


DÅ kontrade han med att  .. DU HAR JU DINA MÖSS .. jo det är sant ..
det ska virkas flera möss..

JAG virkade en liten MINI .. som jag sände till en bekant ..
STOR o LITEN ......


Kanske ska göra några små .. den blev ju Såååå sööööööööt

NU får det räcka .. lite irriterad i ögat .. men det går bra .. DET kan ta upp till en vecka innan det är helt ok .. Så blir jag osams med glasögonen .. för nu är det andra ögat sämre .. så det känns konstigt med ett suddigt och ett klart öga .. MEN oj vilka klara färger det är ..

HEJ SVEJS alla vänner för i dag .. solen skiner ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar