tisdag 30 september 2014

NYA GATLYKTOR

PÅ innergården ..


KL, 08, 13 .. kollade jag ut .. molntagardags .. men det blev detta arbeta som var på gång ..
Det blir nya GATLAMPOR .. en del är trasiga .. så inte helt fel ..
TROR dom nya är svårare att kaste sönder med stenar ..

Nedanför min balkong .. men promenadvägen är där emellan ..

Där gick denna kråka o spatserade ..

OCH en skata var där .. men på andra sidan under balkongen .. undrar vad den såg här ..


DEN sista RINGBLOMMAN på balkongen .. men vissen var den .. inte vattnat på sista tiden ..

Dom främre är virkade i bomull .. lite svårvirkat .. nej då .. men hårdare är det .. ..

NU har jag börjat sticka dessa .. i dag kom HEMMETS JOURNAL .. Stickor nummer 7 .. dubbelt RAGGIGARN .. men jag tar en tråd RaggI och en tråd annat .. för jag hade bara ett nystan raggi .. Blir det inte bra .. får jag väl repa upp dom .. dom blir melerade då ..

KLOCKAN 14,00 ungefär .. ska jag gå mot stan .. sedan till KArin en stund .. efter det ÖGONKONTROLL efter operationen .. Så det blir en till promenad .. från stan till lasarettet .. lite sent för jag ska vara där 15,40 .. men det hinner inte bli mörkt .. hem tar jag den andra rakare vägen .. på 30 minuter .. hopps att vädret är som nu .. SOL lite MOLN .. svaga vindar .. men tempen .. nu 7 grader bara ..

DAGENS MOLN .. lite till vänster .. 08,13 ...

RAKT fram .. ..

Gårdagen moln .. lekte lite med några mallar ...

HEJ SVEJS ..

2 kommentarer:

  1. Vi har också ganska fint väder. soligt och känns vissa dagar som sommar och ibland som höst. I morgon blir det till Tomelilla. Ska gratulera ett v våra barnbarn som fyller 23 år. Hoppas att dina mystofflor blir bra. fina foto. Ha en bra kväll. kram/ Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ .. tofflorna blev bra .. färdiga nyss. lördag kväll .. Kolla FB .. för om jag inte tror fel är du där.. Det är många vänner .. blandar ihop en del ibland
      I dag varit på två .. skördemarknader .. Varit lite strul ett tag .. MIN skrivare pajade.. men nu är det nästa som vanligt igen ..

      Radera