söndag 28 september 2014

Lite vissen i dag

Men det brukar ge sig efter några timmar .. MORGONTRÖTT

Det är jag .. hela förmiddagen .. Fibrons fel .. och vädrets ..

DENNA bild är många år..

TOG en promenad en dag vid JOGERSÖ CAMPING ..
Tycker om att sätta text på bilder ibland .. och denna bild är så som jag känner mig i dag .

BILDEN ska vara så .. spegelbild i en vattenpöl på en liten väg ..

Campingen är ett minne bara nu .. 8 år sedan min sambo gick bort .. och husvagnslivet försvann .. jag hade inte råd att bo där själv..
Men när jag hade bilen var jag där och hälsade på ibland .. och gör det när jag har hyrbil ibland ..

TIDERNA FÖRÄNDRAS ..

NU är dom klara .. så sköna blir dom .. och sitter bra på foten ..
Men som allt stickat .. sockor mm så nöts dom ut .. då stickar jag nya..
GER bort några också ibland ..

DAGENS MOLN klockan 11.00 .. blåser ganska så mycket .. 13 grader ..

Kokade lite linser i går.. sedan wookade jag det med grönsaker ..
SMAKADE bra .. så några små tomater .. det fick duga till mat ..

I går sorterade jag upp en del garner .. här är en del .. i skåpet i hallen är det en hög trådhylla full också med garner.. .. och en hundmatsburk .. som är i metall.. den tog jag till för några år sedan när mina katter bara skulle leka med garnerna ..
utan katter kan dom vara framme .. en del ..

SOM nu när jag fick Korgen som jag målat till MIN MAMMA för 25 år sedan ..
SÅ trevligt att ha den framme ..

Korgen och det kom med lite andra saker som var med hem från SKÖVDE ..
oj redan 5 veckor sedan mamma slutade sitt jordiska liv..

OCH pelargonen som mamma hade på sin altan ..
den frodas fint i GROVKÖKET med alla mina andra pelargoner ..

Dessa är från balkongen + 4 till på en annan hylla ..
klarade sig bra första vintern jag bodde här .. så det ska nog gå bra i vinter också ..

JAG KLAGADE på att det var så kallt i grovköket .. bara 15 grader..
men för mina blommor är det ju bra .. tvätten .. den torkar ändå..

NU är jag KAFFESUGEN ..

så jag slutar .. 11,30 denna söndag med blåst men soligt ..

HEJ SVEJS .........

2 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen spegelbilden.........så kan man känna sig ibland..............

    SvaraRadera
  2. HEJ MUFFLO .. jag gillar den bilden också.. JUST nu är det lite turbulenlens i hjärnkontoret .. .. två av mina syskon ska på BOUPPTECKNING i morgon .. 3 timmars bilresa har dom att göra.. ska vara där kl, 10,00 .. Jag hade haft 4 timmar .. ingen bil.. så jag sa ifrån .. behövde inte vara med.. men känns lite jobbigt att inte vara där.. trots allt..

    SvaraRadera