söndag 21 september 2014

Disig söndag

 
Dimman i går kväll ... lördag kväll 2 minuter i midnatt

När jag zoomande in .. då blev det bara prickar.. det är väl fukten som gör det ..
dimman i närbild kanske man kan säga ..

Dimman denna söndag 08,30 ....

EN duva plockade i sanden ..

Så har det varit lite upp och ner i sorgen efter min MAMMA ..
I går kom min dotter Anita med lite saker ...

En korg som jag målade till mammas 65 årsdag för 25 år sedan .. en kokbok ... tavlan har min mamma målat för många år sedan .. och hennes konfirmationsspalmbok .. Känslorna kommer..

Korgen är min stick o virkkorg nu ..
 
EN pelargon från mammas uteplats .. men den är nyansad.. var många vissna blommor på den .. den är i grovköket bland mina andra pelargoner.. nu är det 15 st där..

JA sorgen kommer o går.. men fina minnen finns kvar .. dom i mitt minne jag spar ..

Så har jag mina virkade kattmöss .. att virka dom är terapi för mig..

SÅ rogivande det är att se dom växa fram .. ingen är den andra lik ..

ATT sätta ihop färgerna .. bara så kul .. FÖR att inte tala om vad katterna tycker ..
DET blir några små MINISAR i bland .. men dom är lite pillrigare att virka ..   
men så söööööta dom är ...

HÄR ligger dom en stund.. sedan ner i lagerlådan .. så stoppar jag dom inna dom ska iväg.. 
55 är det i lådan nu ..
till jul ska det iväg 125 eller 150 .. till "mina" olika katthem ..

JUST DET ... mitt öga läker bra .. LJUSA klara färger är det nu på mitt NYA öga ..
det andra .. det vill jag operera nu .. så jag ser lika bra på det.. suddigt där..
Så det är lite obalans mellan ögonen .. så jag blir lite trött i huvudet..

DET var detta .. HA EN BRA SÖNDAG ...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar