söndag 14 september 2014

Balkongpyssel

I dag

Men bara lite .. eller

I dag har mina 15 pelargoner fått komma in i grovköket..

Hoppas det går lika bra i år som förra året..
Ja då är dom i GROVKÖKET nu ..

OJ så tomt det blev på balkongen .. ska nog köpa några LJUNG ..

HADE det förra året ....

DENNA hörnan ska fixas till .. kastas en del .. så plocka ihop det i hörnet .. för vill inte ha allt fullt med snö .. om det kommer nån ..

MIN lilla MINIPELARGON .. blommar än ... i köket ..

DEN pajade vid skrivbordet för en stund sedan ..

DÄR i rummet hamnade en pelargon ..

SÅ var den dagens jobb fixat .. det andra tar jag en annan gång ..

I DAG kommer min DOTTER hem från SKÖVDE .. där hon varit med min syster och ett av systerns barn o barnbarn .. 4 personer har RENSAT i MAMMAS lägenhet .. EN del saker ska till PINGSTKYRKAN .. en del till ÖPPEN HAND .. SÅ ska en del åter till HJälpmedelssentralen .. en säng .. rullstol och en del andra hjälpmedel som mamma hade ..
SÅ en massa möbler som ska till TIPPEN .. dom har varit där sedan i fredags kväll .. OCH jobbat stort .. VILKET jobb dom har utfört..
Men fler hade vi nog inte kunnat vara där.. man bara springer på varandra.. och det fanns inte sängplatser heller ..


JA DÅ var en del av detta arbeta klart ..

NU är det bouppteckningen kvar .. den 29 .. Men jag ska inte åka.. eller

Jag har inte möjlighet till det.. och behöver inte vara med..

JA ja .. tidens sätter sina spår .. det såg man på mammas möbler ..

därför åker en del till tippen ..

Ja dagar kommer dagar går...

PÅ onsdag ska jag operera min starr .. Känns lite olustigt att vara vaken .. Men det går nog .. ANDRA har ju klarat det .. så det ska väl jag också klara ..

I går var var jag på stan .. i dag pyssel hemma ..

DET finns alltid nåt att göra om man vill ..

mellan varven virkar jag mina kattmöss . 40 i lagerlådan nu .. det ska bli 125 innan det är dags att sända julsändningen ..

till "mina" katthem ..

DOM här + 5 till är virkade dom sista dagarna ...


I morse .. när jag drog upp persiennerna i köket.. var denna figur på fönsterbrädan .. på utsidan .. fort som ett jehu .. in i rummet hämtade kameran .. OCH SE .. jag hant få kort på den .. måste bara försöka hinna tänkte jag .. och se det gick .. Det var nog hundra knutar genom köket .. och hallen in i rummet och åter .. JAG är ju lite galen med att ta kort på småkryp .. LARVIGT kanske .. men ser jag kryp på trottoaren .. kan jag stanna krypa ner och ta kort .. FOLK tror nog jag är knäpp ..

JA ja så är det .. INTRESSENA är ju olika ..

Ett gammalt kort .. men dom är ju bara så fina ..

HEJ SVEJS för i dag ..

2 kommentarer:

  1. Inget dåligt grovkök du har................tror jag har en likadan katt du har där.............köpt i portugal och svår att få igenom tullen för den hade så vasa öron...............

    SvaraRadera
  2. Ha ha.. tullen dom kan dom ibland.. välkommen hem .. saknade dina inlägg..
    JAg har varit dålig ett tag.. mammas bortgång har tagit på.. SÅ starroperationen i går onsdag.. den gick bra.. klarare färger nu .. hoopas på att andra ögat ska gå bra.. nån gång..

    SvaraRadera