onsdag 10 september 2014

Sorgens dag är över

LÅNG RESA .. från Nyköping till Skövde .. 4 timmar med lite stopp för mat ..

Anita körde .. i mestadels regn .. denna långa vägen ..

FRAMME i Skövde blev det en sallad efter att vi varit uppe vid BILLINGEN .. så ner mot ICA.. där bakom fanns en SALLADSBAR .. där käkade vi ..

SEDAN till KAPELLET där begravningen skulle vara.. JOBBIGT att komma in och se kistan .. MEN SÅ FINT DET VAR ..

FINT i det lilla trevliga kapellet..

Mina flickor fixade så det blev denna fina bukett från mig och oss..

Medans vi stog utanför kom blommorna ut .. fint där dom var under tak..

Fint inne i matsalen där minnestunden hölls ..

GOD och mäktig landgång bjöds det på.. sedan kaffe o prinsesstårta

Utsikten är enorm där uppifrån BILLINGEHUS .. Då kom solen fram ..


Billingen ligger högt och fint .. zommade in denna bilden lite ..

JA då var denna sorgliga stund över .. NU åkte vi till MAMMAS lägenhet .. jag och en av mina syskon och min BROR som jag inte sett på evigheter.. OCh några av barnen var med.. plockade lite .. tog med lite saker hem .. mest kort.. Resten ska plockas med i helgen som kommer.. KANSKE att jag ska med.. inte säkert.. då jag har svårt att plocka med saker.. för min FIBRO.s skull ..
HEMRESAN gick delvis i mörker.. och tät dimma bitvis.. men den gick bra ..


Måste bara visa min dotter Anitas fina tomater.. som var där när vi åkte..
VI bytte bilen där.. från den ena till den andra .. lite mer besinsnål är hennes .. 
Lena har en vanliknande.. men vilken sort.. kommer inte på det ..
HON har ju den för att DRA SITT HÄSTSLÄP med ibland..



JA SÅ ÄR DET .. LIVET KOMMER LIVET GÅR .. MEN MINNENA BESTÅR ..

HA DET SÅ BRA .. ta vara på varandra ..

2 kommentarer:

  1. Tack tack.

    Det var en fin begravning din mamma fick. Vackra blommor. Och det är alltid skönt när det är över och man ska ta itu med resten för då hinner man inte tänka lika mycket så tiden går fort.

    Hoppas du trots allt får en fin lördag

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ.. jag har hft en bra dag i dag .. frukost med vännen.. sedan engen tid var och en på olka håll .. vi ses mot kvällen.. Varit på stan .. Öppet hus i en butik.. sedan fika hos fd grannen.. 2½ timme tog denna promenad.. skönt..

      Radera