torsdag 4 september 2014

Söndagen .. fortsättning

Fortsättning på helgens bilåkande

DET har varit så mycket denna vecka ..
TRÖTT trött efter helgens resa .. så lite snurrande i huvudet om och vad som ska ske på måndag .. begravning i Skövde.. en bilresa på nästan 4 timmar.. Så denna jobbiga akt som ska vara där.. ta farväl av min MAMMA som blev nästan 90 år .. Så om det går kanske att vi ska kolla mammas lägenhet och ta med lite saker därifrån .. bara kort.. det andra får vi inte röra än .. MIN ENA SYSTER är den som håller i allt.. en annan syster håller i lite andra saker .. JAg som bor så långt ifrån och med min FIBROMYALGI .. klarar inte av detta.. och stressen som är runtomkring allt detta .. Så allt annat här hemma .. I går var det en tur till STAN och bytte ett par saker på CLAS OHLSONS .. så passade jag på att besöka några av mina vänner .. och fd grannens koloni ..
En kalebass tror jag det är ..
Kolonin med vännens hus i bakkrunden .. han bor där .. nära järnvägen ..
En fågelskrämma ..
Fina dalior ..
Början av den långa tröga Stockholmsbacken .. på väg hemåt ..
NU till SÖNDAGENS flyguppvisning och lite annat ..
VI stog på en kulle i slutet av LANDNINGSBANAN .. sviss sa det när dom for förbi ..
Andra plan ..
Kommer inte ihåg om den var på väg upp eller ner ..
Finnt var det när dom kom där i luften .. men svårfotat ..
men det blev ganska så bra till slut ..
EFTER flyget .. så for vi runt lite.. sedan till ÅSTUGAN ett litet sommarkafé
bredvid den lilla fina men nästan igenvuxna lilla SVÄRTAÅN ..
Där var  bassetvalpar .. 4 st .. nästan vuxna .. mamman var en bit ifrån med matte vid deras fikabord ..
DÄR var också denna fina RÖDKAKE .. tror det är samma fågel men i olika possitioner..
EN nästan närbild.. den var bara lite rädd..
SEDAn for vi runt lite till innan vi for hem och jag fixade mat .. vid 5-tiden for vi till OCELÖSUND och campinge där vi tog en promenad runt området ..
inget folk såg vi men en del bilar fanns det där.. och många vagnar ..
Ommålat och fint vid campingen ..
Ena sidan av denna vagn som välkomnar alla ..
VID Femöre men på andra sidan vattnet var det LOSSNING av en stor båt ..
När vi kom hem hade någon dumpat detta vid sophuset ..
LITE ANDRA BILDER ..
Utställning av keramik vid ÅSTUGAN
VID Norrtälje i ån där.. mm
JAG utanför där min bloggvän ANTIA bor .. KISSEN REVIS ...
Parkeringen och Anitas baksida och JAG vid framsidan ..
VI for förbi SVANDAMMEN i NYKÖPING .. nedanför NYKÖPINGS HUS ..
där är det alla dessa fina NÄCKROSOR.. Södermanlands landskapsblomma ..
den vita ..

HEJ SVEJS ..

2 kommentarer:

  1. Ja nog tycktes du vara ute och åka mycket med bilden nog. Fin söt fågelskrämma. Kram Anita och Revis

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAG körde bara på lördagen ,,till NORRTÄLJE .. för övrigt var det KURT som körde.. Det blev lite för mastigt.. denna helgen .. MEN så trevligt allt var ..

      Radera