lördag 4 oktober 2014

KANONDAG

Inlägget blandat .. skrev jag i morse .. nu är det kväller.. 19,30
återkommer i morgon ..
VARIT på två Skördemarknader i dag ..
DOM låg nära .. nästan så man hörde musiken från den ena till den andra
 
BLANDAT ..
 
Ibland blir det inte som man tänkt sig
Tisdagen den 30-9 sen em ögonkontroll efter operationen ..
DEN tog lite tid .. vänta här o där .. men allt var ok .. nu väntar det nästa öga .. när det blir första bästa tid ...
INNAN kollen var jag Till KARIN på en fika och en timmes SNACKANDE
VÅRA SNACKSTUNDER blir inte så ofta sedan flytten för ett år sedan .. OJ vad tiden går .. HEM gången då tog en timme.. istället för en ½ timme .. men det fanns mycket att fota ..
Änderna simmade .. en landade så flög den .. står på bron vid ån vid HÅLLET ..
Fel ordning .. Skatorna kom före ån .. vid Fåfängan .. Bilden först .. där uppe i trädet var det fem skator .. några ser man på dom andra bilderna ..
I onsdag när jag skulle skriva ut VISIKORT till en tjej .. la skrivaren av ..
B 200 stog det i rutan .. och det blinkade några lampor.. kontakat servisen .. BLÄ tänkte jag .. Så jag ringer CANON .. MOTORHAVERI .. kan man kalla det .. billigare att köpa ny än att laga .. den var 5 år.. så ok.. och vänta 4 veckar .. minst .. det kunde jag inte.. Så det blev till att LÅNA grannes bil .. for till ELGIGANTEN onsdag fm .. 2000:-. drygt med en uppsättning färger till .. bra att ha hemma ..
DÄR var alla dessa KOSSOR på vet inte hur många tv-skärmar där på väggen ... DEN nya skrivaren kom på plats .. förbereder allt.. instalationen kom igång .. men lite strul blev det .. en gång till .. FÄRGERNA klara för att sättas in i rätt ordning ,, TILL SIST .. den skrev ut .. bilder från dokument och vanliga bilder..
........... HURRA VA JAG ÄR BRA ................
MEN SCANNERN får jag inte igång .. men min engelska är URUSEL .. minst sagt ..
DETTA var torsdagen .. för sökte lite i går fredag .. fick fram manualen .. men blä ..fattade noll .. inga bilder.. ingenting som jag fattade .. vilken konstig manual .. blä ...
VARFÖR inga bilder.. inget om det jag sökte .. inget om skrivaren heller som jag ville veta.. BLÄ .. jag får ringa min datakille på måndag ..
Vännen ringde i går kväll och kom hit .. några dagar tidigare än som var sagt .. men nu är han på väg till stockholm på kalas .. JAG fixade en paj till mat i går kväll .. HADE jag vetat att han skulle komma hade jag fixat nåt annat .. men varför då .. paj är gott ..

HADE varit och handlat .. i röran som är på ICA .. ombyggnad pågår ..
HEMMA utanför är det HÖSTFÄRGER .. SVAMPEN var på väg till ICA ..
NU ska jag ta av mig morgonrocken .. klockan är 10.40 snart
Mulet .. KANELBULLENS DAG
HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar