fredag 10 oktober 2014

Regn eller sol

JA ja .. i går regn i dag sol .. då låg jag o lyssnade på regnet nästan hela natten ..
jo då jag sov bra .. men vaknade ofta för att det slog på fönstret ..

Det var i går natt .. sov bra i natt ..   vaknade till lite sol o dis .. 8 grader då ..

Så när jag satt vid datorn .. lite senare .. 08,45 .. får jag se hur dimman bara rullar in över baksidan .. innergården ...

Så här såg det ut över parkering .. oj oj ..

MEN nu några timmar senare .. 13,40 är det sol o moln ..

Denna bilden tog jag vid 11-tiden .. molnen vandrar fort ..

KL, 13,45 .. kan tro att jag är i skogen .. Jag står på balkongen ..
zoomar in stammarna som är snett åt vänster ... björkarnas löv bildar en fin matta där nu ...

Åt höger hänger en matta på vädring ...

Det här gillar jag inte .. låna vagnen .. ok .. men kör tillbaks den ..

I onsdag var jag på stan .. sent på dagen skulle vara på ett möte 16,15 ..

Lövet .. dekorerat en kofångare på en bil .. Kråkan .. kollade läget när jag gick ..
eller var det när jag kom hem .. var fåglar där både och ..

Svamparna vid en stubbe nånstans på vägen ..

OCh trädet utanför fönstret ändrar färg varje dag ..

Var till ica en dag .. kunde bara inte låta bli dessa ...

TVÅ kalendrar .. två par tofflor 10 kattmöss .. det ska med till

SBU:s höstförsäljning i Malmköping i morgon lördag ..

Tofflorna ska sys ihop .. men det är fixat nu ..

Här är kattmössen .. innan dom blev packade två o två ...

Bruka skänka några om jag har hunnit med att fixa till lite .. annat som skänks .. 
är hembakat .. syltat mm mm allt är skänkt av oss medlemmar ..
sedan kommer det några andra .. men mest medlemmar så är det auktion ..
så det kommer in pengar till föreningen ..

Trodde jag skulle få ordning på scannern i går.. men han hade väl inte tid ..
så hoppas han ringer i dag .. annars får det väl bli på måndag ..

FÖR övrigt fungerar skrivaren som den ska ..

Men denna teknik .. inte lätt alla gånger ..

NU är det snart fikadags ..

HEJ SVEJS ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar