onsdag 29 oktober 2014

Födelsedag

En vecka sent ..

Vännen kom i dag .. med en fin bukett ..
I dag kom han hem efter flera veckor med barn o barnbarn ...
Så är det och så förblir det .. MEN det är så vi har det .. Visst .. lite trist ibland..
Men ska jag umgås med honom så får jag ta det som det är..

I GÅR var det LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGPROMENAD hem från staden ...

Såg mycket fint på stan och på hemvägen ....

Skatan hade hittat ett äpple.. det var utanför porten när jag skulle gå ..

Måsarna .. vid STORHUSKVARN Så mysigt att stå där och kolla ..
BLIR inte så ofta nu .. efter flytten .. men passar på när jag hinner och är på stan ....
och i går HANT jag stå där en stund ....

SÅ var jag till KARIN på en fika .. hade några goa köpebullar med mig ..
OCH hon hade ny dekoration i hallen .. så fint så ...

Så var det dags att gå ... tog å-promenaden .. över järnvägen först innan jag var framme vid ån .. Hemvägen .. den långa vägen ..

FÖRBI Periodenbygget .. där var det en talgoxe som var vid en ventil ...

SÅ stenskvättan som flög och hade nåt för sig där på väggen .. innan den flög till ett träd vi å-kanten ....

Så traskar jag iväg ... tar som jag kallar det YTTERVÄGEN den länga vägen .. ska förbi ICA .. därför denna vägen .. SKÖNT var det .. nästan 18 grader i solen ..

LÖV i ån .. detta var i början av promenaden .. liksom änderna .. nästan mitt i stan .. SNÖBOLLARNA .. utanför hos Karin ..

I ÅR är bären väldigt stora och fina .. och så vita som ren snö ..
HAR nog inte sett dom så fina där förut ...

SVAMPEN .. nu är jag redan vid Brandkärrsvägen .. snart vid Ica ..

HELT otroligt att se dessa fina växter .. den 28 oktober ... Svampen .. samma som innan vände på den ... Det är en champinjon om jag inte ser fel .. men den fick ligga där.. var bara en ..

SÅ var jag på ICA .. handlade och kollade runt lite .. fortfarande ombyggnad som pågår där ... Så OJ då .. där flög en TALGOXE inne i butiken .. DEN hade irrat sig in på nåt vis .. men missade den med kameran .. så .. hej då .. så var den borta .. bland montrarna ..

SÅ tog jag skogsvägen hem .. OJ oj nu var jag trött .. 3½ timme hade jag varit hemifrån ...

SISTA gatusvängen innan jag var inne på mitt område ...

DÄR hamnade kassarna en stund .. måste vila lite ..
SÅ var det dags att plocka upp allt .. DET var ju tisdag .. då är det SENIORRABATT ..

det gör ju lite extra med alla rabatter för flerköp och så .. så blev det 70 kr.. inte fy skam ...

NU är klockan snart 16,00 denna onsdag .. VÄNNEN löser korsord .. 
jag ska snart fixa maten .. koka potatis .. biffarna tog jag fram ur frysen ..

Fikat har vi gjort .. och kollat lite på tv .. nu slöar vi mest .. ELLER ..

jag sitter framför datorn o skriver en blogg.. DENNA BLOGG

HEJ SVEJS ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar